דורבלק - כי החיים סוכריה

מאת: סימונה סולומון שאואט ● 30/5/2012 08:36 ● ערב ערב 2552
כשפוגשים את הבחורה המקסימה דורית בן שושן ברחוב, מיד שואלים אותה– 'איפה הסוכריה?'. אילתים וצפוניים, כולם מכירים את דורית בן שושן, בזכות כשרונה המדהים בעיצוב סוכריות, שביניהן – הסוכריה הענקית המפורסמת שעוצבה במיוחד לקראת שובו של גלעד שליט, שנשלחה אליו ושזכתה לשער בעיתוננו.
דורבלק - כי החיים סוכריה

לראיון מגיעה דורית היפה בשמלה פרחונית ועם חיוך שובה, מלווה בבעלה המקסים – חגי. הכירו את משפחת 'דורבלק' - המקורי.
הכל החל אי שם לפני כ- 15 שנה. התכנסה לה משפחת בן שושן סביב השולחן, חשבה וחשבה, איך אפשר לעשות את החיים מתוקים יותר, ואז הציעה האם: "למה שלא תלכי על הכנת תפוח-סוכריה, כמו שאני עשיתי וכמו שסבך?". ועם כשרון שעובר במשפחה, היה זה אך טבעי שהמסורת תמשיך. "אני זוכרת את זה כאילו היה היום", מספרת דורית, "היה הפנינג בשחמון, הגעתי עם מגש עמוס תפוחי-סוכריה, הכל נחטף, קיבלתי המון מחמאות, זה עשה לי כל כך טוב, שהחלטתי שאני הולכת על זה בכל הכוח, וכך מכרתי במשך ארבע שנים תפוחי סוכריה".
מאז תפוח-הסוכריה, עבר 'דורבלק' המקורי, שדרוגים רבים, נוסף קו מוצרים מגוון: "יום אחד, הלכתי למכולת וקניתי כמה מסטיקים עגולים, בצבעים שונים. הגעתי הביתה – ועלה בי רעיון, אמרתי לבעלי 'ראה כמה צבעוניות יש במסטיקים, למה שלא נצפה אותם בסוכריה?'. בעלי אהב את הרעיון, ומאז – הכל היסטוריה".

ומאיפה בא השם 'דורבלק', אני שואלת?
דורית: "זה סיפור מעניין. החלטתי לפתוח מקום לממכר הסוכריות. הלכתי למט"י, והם אמרו לי שאני חייבת למצוא שם למפעל שלי. אמרתי להם שאני הולכת לישון על זה. אני לא אשכח, זה היה ממש לפני פסח, בעיצומם של הנקיונות, לילה אחד הלכתי לישון, ועלה לי השם 'דור ב לה'. קמתי בבוקר וסיפרתי לחברה טובה על החלום, והיא הציעה לי שבמקום 'ב- לה', אקרא לזה 'ב- לק', כי בעצם מלקקים סוכריה, וכך נולד לו השם 'דורבלק'".
ממכירות בהפנינגים ברחבי העיר, עברו 'דורבלק' למכור את מרכולתם המתוקה בכל שכונות העיר, "כמו אוטו גלידה של פעם", מחייכת דורית, "עברנו עם רכב ומכרנו סוכריות בשכונות. היו לנו מסטיקים מצופים וסוכריות לב עם פרצוף, וזה הלך יופי. לקוחות שהיו באים, שאלו – אם אפשר לרשום כל מיני דברים על הסוכריות, וכך נוספו לנו סוכריות עם משפטים לרוב – בובי שלי, קוקי וכד', כינויים בלי סוף, הכל על פי בקשת הלקוחות".
כיום, כבר שנים, שמפעל 'דורבלק' מקשט את הנוף האילתי, והם חלק בלתי נפרד ממנו – אמרת טיילת – אמרת 'דורבלק' – המקורי. לעגלה המפורסמת נוספו עיצובים ורעיונות ממוחה הקודח של דורית המקסימה. המפעל המתוק הזה יושב בביתם של הזוג בן שושן, שם הם רוקחים באהבה אינסופית ועם רעיונות רבים, מוצרים בשבילכם.

אילו דברים חדשים אתם רוקחים לנו?
"כל הבאזז סביב הסוכריה הענקית שנשלחה לגלעד שליט ושרבים ממבקרי הטיילת נהנו להצטלם איתה, נתנו לנו רעיון נפלא, ובקרוב מאוד, תוכלו למצוא אצלנו סוכריות גדולות לחתן ולכלה, שאפשר יהיה להצטלם איתן, לקנות אותן. מבחינתנו, השמיים הם הגבול מבחינת עיצובים, לדוגמה – אנו עושים אפילו קערות לסוכריות שעשויות מסוכריה, עציצים מסוכריה ועוד ועוד, כל זאת בנוסף לאלפי הרעיונות המצופים סוכריה. יתר על כן, אנו מכינים בר מתוקים לכל סוגי האירועים".
כאמור, דורית וחגי בן שושן, לא שוקטים על השמרים, ולקראת החופש הגדול, צפו להפתעה גדולה...
יש לציין, שחיילים מקבלים מחירים מיוחדים ב'דורבלק', וכמובן – פינוקים לאילתים.

ליצירת קשר ולהזמנות לאירועים: 054-3401835, 052-4463727.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש