הומיאופתיה

מאת: רותם ג'קסון ● 9/5/2012 11:16 ● ערב ערב 2549
הומיאופתיה

שלשולים


שלשולים הם תופעה די מוכרת בכל עונות השנה, והסיבות להם הן מגוונות: החל מהדבקה ויראלית וכלה בתופעת לוואי של התייבשות או הרעלת קיבה הנגרמות די בקלות בשמירה לא נכונה של המזון או מהיגיינה לקויה.
השלשול הנו גם בעיה נפוצה בקרב תינוקות מנביטי שיניים או אצל ילדים עם הרגלי אכילה לקויה (כגון הפרזה בממתקים, פירות בוסר או גלידה). כמו כן, שימוש תכוף באנטיביוטיקה עלול אף הוא לגרום לשלשול. אולם בכל מצב שלשול, הגוף צריך להוציא את הגורם 'המרעיל' שלו מתוך המערכת, והשלשול הוא רק האמצעי שיש בידו כדי להשלים את התהליך. למען האמת, אין פעולה יותר אנטי טבעית מאשר כזו הנוגדת את התגובה הטבעית של הגוף כבעזרת תרופות נגש שלשול. לכן ההמלצה הראשונית היא לאפשר לגוף להתנקות, לשתות הרבה מים (בכמויות קטנות) ולא להכביד עם מאכלים קשים לעיכול. בתנאי שמדובר כמובן בשלשול אקוטי כתוצאה מאחת הסיבות המפורטות להלן ולא במצבים של דלקות מעיים כרוניות או תוצאה של רגישות לחלב, ניתן להיעזר ביעילות רבה בתרופות הומיאופתיות ולקצר את זמן ה'מחלה' ולהקל על הגוף.

טיפול תומך לשלשול אקוטי


תזונה:
- תזונת "ב.א.ט.ת"(בננה, אורז לבן, טוסט, תפוח מגורר) היא התוספת האפקטיבית ביותר לזמן שלשול.
- מלח ים אטלנטי – מספק את המלחים האבודים.
- שלגון קרח (פופ אייס) - כדי לשמור על רמת סוכרים ונוזלים (יעיל במיוחד עם ילדים) חשוב לא להפריז בסוכרים שיכולים להשפיע לרעה על השלשול.
- מי אורז לשתייה ולהמליח עם מלח ים אטלנטי.
- אסידופולוס- להחזיר למערכת העיכול את החיידקים הידידותיים. במיוחד אחרי מתן אנטיביוטיקה.
צמחי מרפא:
חרובים - לבשל חתיכות חרובים לסנן ולשתות או בממרח.
סרפד- חליטה של עלי סרפד לשתייה

תרופות הומאופתיות:
rsenicum מתאים בעיקר להרעלות קיבה- 'שלשול מטיילים'. חולשה ותשישות פתאומית, צמרמורות, חרדות, חוסר מנוחה, יכולים להופיע בליווי הקאות. השלשול שורף-חריף. יש צמא אבל ללגימות קטנות. הרעה בלילה , 2-12 ממקומות קרים ולאחר משקאות קרים ואוכל קר. הטבה מחום ומרטיות חמות על הבטן.
arb-v אחרי אכילת אוכל מקולקל במיוחד בשר/ביצים. הרעלה חזקה, שלשול מסיבי עם הרבה גזים, חיוורון עד כדי התעלפות, צורך באוויר (שינפנפו מעליו). הרעה אחרי משקאות קרים ואוכל קר כגון גלידה.
baptisia שפעת של המעיים. שלשול/הקאה עם חום, עייפות ושינה מרובה. שלשול מסריח במיוחד
hamomillaשלשול ירוק עקב נביטת שיניים אצל תינוקות. מלווה בעצבנות, כאבים ועוויתות במעיים, הצואה בעלת ריח של ביצים רקובות.

התכנים המוזכרים לעיל הינם חומר עיוני בלבד ואינם מספקים תחליף לחוות דעת מקצועית ולהתייעצות עם רופא.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש