הומיאופתיה

מאת: רותם ג'קסון ● 28/3/2012 09:20 ● ערב ערב 2543
הומיאופתיה

מחלות חום


מחלות חום הם הוירוסים הכי שכיחים בהן החום עולה ומלווה אותו תשישות איומה ואין שום סימפטומים נוספים. אלו הנוטים לדלקות חוזרות בגרון או באוזניים, עלולים לפתח זיהום חיידקי משני לווירוס החום.
לצערנו, ישנם הרבה מיתוסים ואגדות על חום, עד שכבר התרגלנו להאמין שחום גבוה מהווה סכנה ממשית לבריאותנו כשהוא עובר את ה-40 מעלות.
התאמנו בלהיכנס לפאניקה ולדחוף לעצמנו ולילדינו מורידות חום, להיזרק לתוך אמבטיות קרות, לרוץ לרופא או להזמין אפילו אמבולנס לחדר מיון.
תומס סידנהאם, שהיה אחד מאבות הרפואה של האנושות, טען בזמנו, שהחום הוא הכלי היעיל של הטבע!
חום לא עושה שום דבר לגוף, אלא רק לחיידקים הוא מיוצר- כדי להרוג את הפולשים הזרים בגופנו, הורדת החום אינה עוזרת להחלמה, אלא ההיפך הוא הנכון! לתהליכי מחלה יש את הקצב שלהם וכשאנחנו מפריעים להם, הם מפריעים לנו בחזרה! כשחום הגוף גבוה מאוד, הגוף מתחיל לייצר מולקולות מקררות. מסתבר שכל מיקרו אורגניזם בטבע מייצר חום כשהוא חולה. זוהי מערכת משומנת היטב של הטבע החכם. אין קשר בין חום הגוף לחומרת המחלה, כך שאם ילדכם העלה חום ל- 40 מעלות, זה רק סימן לכך שהאורגניזם האינדיבידואלי שלו יודע לעבוד טוב יותר בחום גבוה יותר. חום הגוף אצל ילדים גבוה כבחצי מעלה ואף יותר מזה של המבוגרים, לכן בזמן מחלה, חום שאינו עולה על 39 מעלות אצל ילדים, אינו נחשב חום גבוה! הפחד מפני פרכוסי חום שעלולים להגיע בחום גבוה ביותר. פרכוסי חום בכלל לא נובעים מחום, אלא כתוצאה גנטית. ילד שיש אצלו במשפחה היסטוריה של פרכוסים או מחלה נוירולוגית אחרת, עלול לייצר פרכוסי חום בקפיצות החום הגדולות, ואילו אצל ילדים שאין אצלם נטייה תורשתית, אין חשש ליצירת פרכוסים (אלא במצב של דלקת קרום המוח). נסו להוריד את החום באמצעים טבעיים ובמקביל, כדאי לנסות לעבוד עם תרופות הומאופתיות מורידות חום שיקצרו את זמן פעולתו של הווירוס על ידי חיזוק הגוף

תרופות הומאופתיות להורדת חום:
ACONITE התחלה חזקה ופתאומית אחרי חשיפה לרוח קרה, חום גבוה, חוסר מנוחה וחרדה קיצונית, שיעול יבש, דלקת בבית הקול.
BELLADONA חום גבוה שעולה בפתאומיות (יכול להיות מלווה בהזיות), פנים אדומות, סמוקות, אישונים מורחבים, עיניים אדומות, כאבי ראש, הגוף חם ופולט חום, הרגליים קרות, עצבנות. ללא תחושת צמא. מועיל במצבי דלקת פתאומית (אוזניים, גרון).
FERRUM-PHOS כשהחום אינו מהיר וקיצוני ואין שום סימפטומים בולטים אחרים. הלחיים ורודות והפנים חיוורות. מועיל בתחילת דלקת כשהסימפטומים מתפתחים לאט.
* את התרופות ההומאופתיות ניתן למצוא בבתי מרקחת הומאופתים בעיר.
לטיפול במחלת חום, רצוי להתחיל בפוטנץ 30 . 2 כדורים מתחת ללשון מדי חצי שעה למשך 3 פעמים. אם אין שינוי, רצוי ליצור קשר עם הומאופת מקצועי לשם התאמת הרמדי המדויקת.
תרופות סבתא להורדת חום:
* אמבטיות פושרות - המים צריכים להיות פושרים - חמים (27-30 מעלות). אמבטיות קרות גורמות להלם בגוף ויכולות לגרום נזק. הזמן היעיל לשהייה באמבט חמים נע בין עשרים-עשרים וחמש דקות לפחות.
* מסאז' עם ארק על הגוף. למרוח באזור הריאות ועל הגב, לעטוף עם בד או חולצת פלנל ולהתכסות היטב. מחמם וגורם להזעה.
* מסאז' בחומץ תפוחים. לאחר העיסוי, יש להתלבש בבגדים חמים
ולהיכנס למיטה חמה.
* הורדת חום לתינוקות (רק מעל גיל שלשה חודשים):
- תה עם נענע- עד 5 כפיות תה ביום או באמבט ישיבה.
התכנים המוזכרים לעיל הינם חומר עיוני בלבד ואינם מספקים תחליף לחוות דעת מקצועית ולהתייעצות עם רופא.



תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש