כשהשרקרק הירוק יפגוש את סלעית השיחים

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 21/3/2012 08:38 ● ערב ערב 2542
אחרי פסטיבל הגאז', הקלאסי, הקאמרי, הריקודים, המחולות, ריקודי הבטן ובעצם מה לא, הגיע תורו של הטבע לחגוג פסטיבל באילת. ביום ראשון הקרוב ה-25.3.12 יפתח בעיר פסטיבל הצפרות ה-6 שיהיה הגדול, המקיף והמעניין בארץ. הכינו את המשקפות
כשהשרקרק הירוק יפגוש את סלעית השיחים

מאות צפרים מהארץ ומהעולם ישתתפו בפסטיבל הצפרות השישי של החברה להגנת הטבע, שיתקיים בעיר בשבוע הקרוב. האירוע שנחשב לאירוע הצפרות הגדול, המקיף והמעניין בארץ לא מעט בזכות העובדה כי בקרבת אילת נמצא מסלול נדידת הציפורים השני בגודלו בעולם, ימשך שבוע ימים. במהלך הפסטיבל תציע החברה להגנת הטבע למאות הצפרים המשתתפים בו מגוון חוויות: החל מפעילויות מיוחדות לצפרים מנוסים, דרך סדנאות אומנות וצילום עם מיטב אנשי המקצוע מתחום הטבע והצילום ועד לחבילות המותאמות במיוחד לצפרים חובבים.
בסך הכל צפויה למשתתפים חוויה במהלכה הם צפויים לצפות בלא פחות מכ-200 מינים של ציפורים מכל הסוגים. החל מעופות דורסים ועד ציפורי שיר. עוד ייהנו הבאים מפעילות שטח מגוונת, קורסים בצילום, סיורים מיוחדים, הרצאות מרתקות וטיולים בנופים סובב אילת.
לדברי דן אלון, מנהל מרכז הצפרות של החברה להגנת הטבע, "הפסטיבל הינו שבוע שלם של אירועי צפרות. את ההרצאות והפעילויות ידריכו מיטב הצפרים של החברה להגנת הטבע, שבמשך כל השנה עוסקים בפעילות שוטפת של מחקר מדעי, ספירת ציפורים לאורך מסלול הנדידה בתחום המדינה, מהחרמון ועד אילת ועשייה בתחום שמירת הטבע והסביבה". לדברי אלון, ישראל בכלל ואזור אילת בפרט מהווים צוואר בקבוק אדיר לציפורים הנודדות צפונה מאפריקה וחזרה לאזורי הקינון הצפוניים. "אוכלוסיות שלמות של ציפורים תלויות באילת ודרום הערבה כתחנות תדלוק קריטיות, לאחר חציית המדבריות של ארצות אפריקה", הוא מסביר. "המבנה הטופוגרפי באזור, עם הרי אילת ממערב וים סוף ממזרח, יוצרים מסדרון נדידה ואפקט משפך, המנתב כמעט את כל האוכלוסייה הנודדת לעבור באילת ובדרום הערבה. מדובר בציר הנדידה השני בגודלו בעולם לאחר תעלת פנמה ומספר הנודדים דרך האזור, בכל עונה, מוערך במאות מיליונים של עופות וציפורים".
יהונתן מירב, ממרכז הצפרות של החברה להגנת הטבע, מפיק הפסטיבל ציין כי מדובר באירוע בינלאומי המושך אליו צפרים מאירופה, ארצות הברית ומקומות נוספים בעולם.
לדבריו בשנה שעברה לקחו חלק בפסטיבל כ-50 צפרים מחו"ל מ-13 מדינות שונות והשנה אף צפויים לקחת בו חלק צפרים רבים יותר מחו"ל. לדברי מירב בכל שנה צופים המשתתפים בפסטיבל בכ-225 מיני ציפורים מתוך 540 המינים בישראל. "מדובר במספר מדהים של מינים בשבוע של צפרות", הוא מסביר.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש