הומיאופתיה

מאת: רותם ג'קסון ● 29/2/2012 21:46 ● ערב ערב 2539
הומיאופתיה

דלקות גרון

כאבי גרון לעיתים נפתרים עם קצת עזרה של תרופות הסבת
א ועל ידי חיזוק המערכת החיסונית ולעיתים הם מתפתחים לדלקת בגרון או בשקדים. ידוע לכל כי הטיפול המומלץ למצבי דלקת הוא טיפול אנטיביוטי תכוף אולם חשוב לדעת שבכוחה של ההומאופתיה לטפל במהירות וביעילות גם במצבי דלקת. במקרים כרוניים של דלקות גרון/שקדים חוזרות התגלה כי ההומאופתיה עוזרת לבנות את ההתנגדות הטבעית למחלה ובאמצעות התמדה וסבלנות גם לצמצם את חומרת המחלה לכשתגיע ואת תכיפות החזרה שלה. במקרים רבים בזכות הטיפול ההומאופתי אף נמנע הצורך בניתוח להסרת השקדים.
תרופות הומאופתיות:
Aconite מתאים למצבי התחלת הדלקת, לאחר חשיפה לרוחות קרות ויבשות. התלונות מגיעות לפתע ובעוצמה. חום גבוה, חרדה וחוסר מנוחה. צמא למשקאות קרים.
דלקת בבית הקול שמתפתחת אחרי חשיפה לרוח קרה.
Belladonna התרופה הראשונה שיש לקחת בחשבון במקרה של התלקחות מהירה, חום גבוה עם פנים אדומות, סמוקות, אישונים מוגדלים, כפות ידיים ורגליים קרות ושיעול יבש, נבחני ומכאיב. ללא צמא. הכאב/הדלקת ממוקמים בד"כ בצד ימין. מחמיר בבליעת נוזלים, בכחכוח הגרון, באוויר קר.
Lachesis מכאב גרון ועד דלקת חריפה ואפילו אבצס בגרון. הכאב ממוקם לרוב בצד שמאל. או מתחיל בשמאל ועובר לימין. השקדים נפוחים וצבעם אדום עז-סגול. הענבל נפוח. מחמיר בלילה בשינה או בקימה בבוקר, בבליעה, בשיעול, עם שתיית מים חמים
הקלה בשתיית משקאות קרים, קל יותר לבלוע מוצקים מאשר נוזלים או אפילו רוק. תחושה של גוש או מחנק בגרון.
Hepar-sulph דלקת מוגלתית עם כאבים דוקרים. או מצב של אבצס בגרון. הרעה בלילה, מאוויר קר ומשקאות ואוכל קר, מבליעה, מפיהוק, מסיבוב/מתיחת הצוואר. הקלה ממשקאות חמים ומכיסוי הגרון בצעיף חם. הכאב מקרין לאוזן בעת בליעה.
Mercurius-vivus דלקת אקוטית או כרונית. השקדים מודלקים, בד"כ בצד ימין (עד מצב של אבצס). ריח רע מהפה, ריור רב, הלשון מכוסה מעטה מלוכלך. הרעה בעיקר בלילה, הזעות לילה, צמרמורות מחום ומקור.
הערה חשובה:
הטיפול ההומאופתי לדלקות גרון, שיפורט להלן, הינו חלקי בלבד ויכול לעזור רק במידה שהדלקת היא אקוטית וחד פעמית ולאחר שוידאתם עם הרופא המטפל שלא מדובר בסטרפטוקוק. כמו כן חשוב לתת את הרמדי(תרופה הומאופתית) אך ורק אם היא תואמת ל"תמונת המחלה" המתוארת לעיל. במידה ואין הטבה אחרי שניתנו שתי מנות מהרמדי או אם הסימפטומים השתנו/החמירו יש להפסיק את הרמדי מיד. במידה ויש שיפור יש לרווח את מתן הפעמים ולרדת בהדרגה עד יומיים אחרי תום המחלה. בכל מקרה כדאי לבקר אצל הרופא המטפל במהלך הטיפול ואחריו כדי לוודא שאכן הדלקת נעלמה. במידה והדלקות חוזרות רצוי להתאים את הרמדי הכרונית המתאימה לאותו אדם אצל הומאופת מוסמך על מנת להגיע לתוצאות מדויקות וריפוי מלא.
תרופות סבתא:
תה חם עם דבש, לימון וג'ינג'ר, לגרגר חצי לימון טרי, לגרגר כוס מים חמים עם כפית פפריקה, לגרגר כוס מים חמים עם כפית מלח, סירופ דבש ובצל - חצי בצל פרוס עם 2 כפות דבש בצנצנת סגורה, לחכות שעתיים, ממרח דבש וכורכום- לערבב 2 כפות דבש עם 2 כפות כורכום, 2 טיפות של שמן אורגנו בכף שמן זית לבליעה ולגרגור.
התכנים המוזכרים לעיל הינם חומר עיוני בלבד ואינם מספקים תחליף לחוות דעת מקצועית ולהתייעצות עם רופא.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש