היכל התרבות

מאת: סימונה סולומון שאואט ● 26/1/2012 09:58 ● ערב ערב 2534
תוכנית הטלוויזיה המקומית של אילת אילת Show ערוץ 98-HOT, YES בשעה 19:30 בימי חמישי

המלצת ספר

לסחור ברוח / מיקי וייס


עורך: אמנון ז'קונט
הוצאת: 'תבונה'

תמונת כתבה


הספר משייט בזמן למאה ה-17
סיפורו של היהודי דניאל קסטרו, סוחר בבורסה של אמשטרדם, שנוסדה
ב- 1608 קסטרו, סוחר מפולפל אשר איבד את כל הונו בשל תקלה, אינו מוצא את דרכו בחזרה אל ההצלחה וחיי הרווחה, אליהם התרגל

בספרו 'לסחור ברוח' מיקי וייס מעניק לקורא הצצה מדהימה לחייהם של ההולנדים מאז הכיבוש הספרדי בסוף המאה ה- 16 ועד למחצית המאה ה- 17, תוך שהוא משקף רבים מסממני התקופה, מיצירותיו של רמברנדט אשר ציורו המפורסם "משמר הלילה" מתנוסס על גבי כריכת הספר (בספר משולבות יצירות נוספות של הצייר), ועד לצלצול הפעמונים שהכריזו על פתיחה וסגירה של יום המסחר בבורסה (מנהג שהעתק משם וקיים עד היום בוול סטרייט).
הבישוף של אמשטרדם, יוהאן דה מול, מזמן את דניאל קסטרו לפגישה סודית. במהלך הפגישה, חושף הבישוף בפני קסטרו כי כל מבוקשו הוא חיי נצח. לצורך עניין זה, מבקש הבישוף להזמין שני דיוקנים שלו, פרי ידיו של הצייר רמברנדט ואן ריין, אך כדי לממן את שכרו הגבוה של הצייר המפורסם, רוקם הבישוף בעזרת קסטרו מזימה מתוחכמת שמטרתה להשפיע על מחיריהם של בצלי-צבעונים ולגרוף את רווחי העתק להם הוא זקוק.
האם קסטרו שכבר איבד את הונו וחייב כספים רבים ייכנע לתאוות הבצע? האם הפחד פן יהפוך ללעג בקרב הקהילה היהודית של העיר אמשטרדם יגרום לו לפעול באופן בלתי הגיוני? והמזימה של הבישוף, האם היא תצליח? או שמא שאפתנותו של איש הדת הבכיר תמיט אסון על העיר ועל הולנד כולה? ואם יקרה האסון לבסוף, האם ייענש הבישוף בעטיו או ששוב יהיה זה היהודי שישלם את המחיר?

זהו ספרו הרביעי של מיקי וייס.

קלאסי חם

ישרוטל קלאסיקאמרי 2012


המסורת ממשיכה, ופסטיבל ישרוטל קלאסיקאמרי חוגג השנה-14. הפסטיבל יתקיים השנה בסוף שבוע אחד בלבד בשיתוף התזמורת הקאמרית הישראלית ואמנים אורחים מהארץ ומחו"ל.
בין היתר, תוכלו להנות מ: בטהובן- סימפוניה חמישית, שוברט- סימפוניה מספר 8 'בלתי גמורה', מוצרט- קונצ'רטו לקלרינט, שומאן- אלגרו אפסיונטה לפסנתר, פרוקופייב- סימפוניה מספר 1 'הקלאסית' ועוד. בניצוחם של גיא פדר (ישראל), גאבור הולרנוג (הונגריה), אלסנדרו קרודל (איטליה) ורוברטו פטרנוסטרו (אוסטריה). ההפקה 'שלום הוליווד'- מופע נוסטלגי לאוהבי הלהיטים של סרטי הוליווד בהשתתפות הזמר צחי סיטון ואמנים נוספים. מחווה לזמר אריק אינשטיין בביצוע להקת 'התפוזים' ועוד ועוד. בין התאריכים 5-2 בפברואר 2012, מרבית הקונצרטים יתקיימו במלון 'רויאל ביץ''. להזמנות:http://www.isrotel.co.il 1-800-800-808

לקראת מופע מחול

פרסקומניה


מופע מספר 2 בסדרת מופעי המחול. כוריאוגרפיה- יורם כרמי. מוסיקה- קולאז'
המיטב מיצירות המחול המצליחות של 'פרסקו'. 'פרסקומניה' הינו מופע ייחודי המשלב שלושה סגנונות מחול: תיאטרון מחול, מחול ניאו-קלאסי ומחול מודרני עכשווי.
בחלקו הראשון, משלב המופע קטעים מתוך 'לה פמיליה', מופע תיאטרון מחול המביא את סיפורה של משפחה אחת בסלון ביתה. במהלך המופע, אנו מתוודעים לדמויות המשפחה ולמערכות היחסים ביניהן. לאחר מכן, תוכלו להנות מקטע מתוך מופע- 'פולצ'ינלה'- לפי מוסיקה של הבלט המפורסם של איגור סטרווינסקי. בחלק האחרון, יבצעו 'פרסקו' חלק מתוך 'מאיץ חלקיקים', המביא לבמה יכולות טכניות מרהיבות של מחול מודרני עכשווי. יום שני, 30.1.12, בשעה 20:00, ב'בית פיליפ מוריי'. כרטיסים: 08-6372257.

רשמים

ג'אז חם בחורף קר



תמונת כתבה


זו השנה השניה, שפסטיבל 'ג'אז חורף בים האדום' הגיע לאילת. אלפי המבקרים אשר פקדו את הפסטיבל נהנו משלושה ימים של אווירה ייחודית, מוסיקה משובחת והרבה ג'אז חם. 'ג'אז חורף בים האדום' נוהל השנה אמנותית על ידי דובי לנץ, איש הרדיו הוותיק, אשר אסף מכל קצוות תבל הרכבים משובחים וחיבורים ייחודיים לפסטיבל זה ושילב גם השנה סגנונות והשפעות שונים בין ענקי סצנת הג'אז בעולם לבין מוסיקאים ויוצרים ישראליים: שלישיית באַד פלוס עם עיבוד מדהים ל'פולחן האביב', מאת המלחין הרוסי איגור סטרווינסקי, 'בלה פלק והפלקטונס', ששילבו בחדווה מגוון ז'אנרים, רביעיית יון סאן נה, שהיא לא רק זמרת, אלא כלי מוסיקלי של ממש, אנסמבל אורי קיין, שילוב תרבויות מוסיקליות וכלים ליצירת מופת של 'קורה ג'אז עם אנדי נארל' ועוד. היה חםםם, מחכים לשנה הבאה בקוצר רוח.
אילת רוקדת ריקודי עם ישראלים
עם אילנה וראובן אברהם.
ועכשיו חינם למתחילים/ות מהצעד הראשון (אין צורך בידע מוקדם). לימוד יסודי עם הרבה סבלנות, באווירה נעימה כולל כיבוד חופשי.
מדי יום שלישי, באולם הספורט ב'גולדווטר' (כניסה מרחוב יותם, חניה מסודרת ליד הבריכה העירונית).
פרטים: 052-8663218.

לקראת הצגת ילדים

פינוקיו



תמונת כתבה


מחזמר חדש לכל המשפחה בעיבודו של אפרים סידון ובבימויו של אורי אמנותי. ומי לא מכיר את הסיפור המפורסם?... פינוקיו, ילד מעץ החולם להפוך לילד אמיתי, בורח מהנגרייה של סבא ג'פטו (דודו זר- 'פרפר נחמד',) ולראשונה בחייו פוגש תזמורת. הוא נסחף בקסם המוזיקה, כשלפתע קורה לו דבר מוזר: הוא מתחיל להרגיש- שמחה, עצב, כעס ואפילו פחד. האם הקסמים שעושה המוזיקה חזקים מספיק בכדי שפינוקיו יהפוך לילד אמיתי?

יום ראשון, 29.1.12, בשעה 17:00, ב'תיאטראות אילת'.
כרטיסים: 08-6373176.

קצרים

חגיגת זומבה של מתנ"ס 'קולייר'


בהדרכת המאמנת נטלי ירומה.
מוצ"ש, 28.1.12, בשעה 19:30, באולם הספורט של ביה"ס 'עציון גבר'. הכניסה חופשית.

הצגה לילדים בגילאי 5-10


'חייל הבדיל'- על פי אגדה מאת הנס כריסטיאן אנדרסן.
עם השחקן אסף אלברשטיין מתיאטרון 'קמגולם'- הצגות לילדים סקרנים...
כיצד יקבלו בממלכת הצעצועים חייל בדיל פיסח שמעז להזמין את הבלרינה לרקוד עמו? החייל נזרק מהחלון לרחוב למסע ארוך ומסוכן, האם יצליח לשוב אל אהובתו הבלרינה?
יום ב', 30.1.12, בשעה 17:00 בספריה העירונית. מחיר: 20 ₪.

'הומלס'


מופע בכורה של להקת 'דגלדיו'- בהדרכת אופיר חן.
הצגה המספרת ללא מילים את סיפור עלייתו ונפילתו של חסר בית. יום ג', 31.1.12, בשעה 17:00 במתנ"ס 'יעלים'.

'סיפורי בלונים'


שירים ומעשיות על בלונים, בכל מיני צורות וצבעים, בהשראת 'מעשה בחמישה בלונים' וסיפורי בלונים אחרים. כולל הפעלת בלונים קצרה בתחילת ההופעה, לגילאי 3-6. עיבוד ומשחק: אסף אלברשטיין. יום ג', 31.1.12, בשעה 17:00 בספריה העירונית.
מחיר: 20 ₪.

יום פתוח ערבה 2012


בואו להיפגש עם האנשים שעושים חקלאות. תערוכה חקלאית, סיורים מודרכים בחממות הניסויים בתחנת יאיר, כנס מקצועי- הגנת הצומח בגידולים אינטנסיביים- הישגים ואתגרים, שוק אמנים ויצירה מקומית. במה פתוחה- הופעות חיות מסביב השעון, פעילות ערב, מופעי מוסיקה.
רביעי-חמישי, 1-2.2.2012.
לפרטים: 08-6581083 או באתר האינטרנט: www.aravaopenday.co.il

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש