רצים במדבר

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 20/12/2011 22:01 ● ערב ערב 2529
קרוב ל-500 רצים ביניהם אצנים משמונה מדינות ייקחו חלק במרוץ חצי המרתון המדברי הבינלאומי הראשון שיתקיים לראשונה בארץ ביום שישי הבא (ה-30/12/11). ואם להאמין למארגן, עופר פדן, שמביא איתו לאירוע הרבה ניסיון בארגון מרוצים, המרוץ המדברי הזה עוד יהפוך לאירוע הספורט המוביל בעיר.
רצים במדבר

תמונת כתבה


אם אתם אוהבים לרוץ ואוהבים אתגר, זה בדיוק האירוע עבורכם. לא בכל יום אפשר למצוא עיר אורבנית לכל דבר כדוגמת אילת שלא זו בלבד מארחת אירוע ריצת חצי מרתון, אלא שזה חצי מרתון מדברי לכל דבר. לא עוד סגירת כבישים, הפרעה לחי היום יום, אלא מרוץ אתגרי בנוף הררי משגע כמו שאומר מארגן והוגה הרעיון, עופר פדן- רק האדם, הריצה והטבע. ובעצם מי צריך יותר?
האירוע שייצא לדרך ביום שישי הבא בחסות עיריית אילת וחברת מרתון ישראל יכלול ארבעה מקצים: חצי מרתון (21 ק"מ), 10 ק"מ, 5 ק"מ ומקצה עממי ל-2 ק"מ המתאים לכל אחד שרוצה לחוות את החוויה המיוחדת. הרצים יוזנקו החל מהשעה 07:00 ממתחם ה'ביג' (על פי הזינוקים השונים למרחקים השונים, יש להתעדכן באתר התחרות), ירוצו דרך יער הולנד, עליה דרך נחל רודד מזרחה, עליה צפונה לכיוון הר שחורת דרך אתר ה'מדרגות', ירידה לכיוון חניון שחורת, ריצה בנחל שחורת מערבה, ירידה דרומה מזרחית לגבעות שחורת וחזרה למתחם 'ביג' דרך נחל רודד. נבהלתם? מי אמר שזה לא מרוץ אתגר? המסלול במדבר כולל גבהים שונים אותם יידרשו הרצים לעבור. הנקודה הגבוהה ביותר במסלול מיתמרת לגובה של 310 מ' וממוקמת בוואדי טווחין ליד נחל רודד.
נציג התאחדות הריצות הבינוניות והארוכות )AIMS) אישר את תוואי המסלול השונים ואורכם ויהיה אורח כבוד באירוע שייכלל ברשימת אירועי התאחדות.
ולא רק הנוף המדברי הקסום ינעים את זמנם של הרצים. לאורך המסלול יוצבו הפתעות משעשעות אשר יפגישו את הרצים עם אלמנטים מדבריים וערכי טבע ייחודיים באמצעות אומנות, מוסיקה ועוד. ההפנינג הצבעוני יחל כבר יום קודם, ביום חמישי(29/12/11)בתערוכת 'אקספו', כמקובל במרוצים מסוג זה, שתתקיים בשעה 16:00 במתחם ה'ביג'. התערוכה תכלול דוכני ספורט וכושר של חברות אשר יציעו בהזדמנות זו את הקולקציה החדשה שלהן בהנחות מיוחדות לבאי האירוע.
מי שהגה את רעיון חצי המרתון המדברי הוא עופר פדן, אצן בזכות עצמו ומי שעומד מאחורי שורה של מרוצים בארץ ביניהם מרתון ירושלים הבינלאומי, ריצת הלילה של ירושלים, פרויקט מרתון טבריה ועוד, מבהיר כי הוא רואה במרוץ פוטנציאל אדיר ומאמין כי במרוצת השנים הבאות יהפוך המרוץ המדברי לאירוע הספורט הגדול ביותר שיתקיים באילת. לדברי פדן מעטות בעולם הערים המפותחות שיכולות להזמין רצים לחצי מרתון מדברי המתקיים בתחומן.
ואם להאמין על פדן, הרי שכבר בשנים הקרובות יהפוך חצי המרתון למרתון שלם (42 ק"מ), אירוע שימשוך אליו אצנים מכל העולם.
עוד צפויים באירוע אירוח בדואי מסורתי, מופעי מחול ועוד.
לפרטים נוספים ולרישום באתר התחרות- WWW.DESERTRUN.CO.IL

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש