על מזלות ואוכל

מאת: או-מד מדיקל ● 7/12/2011 09:27 ● ערב ערב 2527
מאת: ארז רחל- יעוץ והכוונה על פי מסרים וידע רוחני גם דרך קלפי הטארוט. כל מה שרציתם לדעת על מזלות, טעמים, משיכה למזון ובישול וכיצד מגיב לאוכל בן המזל
על מזלות ואוכל

מזל טלה


טלה השף- כשמזל טלה נכנס למטבח, מוטב לכל בני הבית לצאת מיד לחלק אחר של הבית. אימפולסיבי, מלא תושייה ויוזמה הטלה נדיב בכמויות ומבשל יותר מהכמות הנדרשת. הכיור שלו מלא כלים והוא משתמש בכל הסירים והתבניות שיש בבית. נועז ואוהב לנסות מאכלים ומצרכים חדשים. אין לו סבלנות לבשל לפי מתכון כתוב, הוא עושה קיצורי דרך ומסיים לבשל באפיסת כוחות
טלה במסעדות- כאשר יבחרו הטלאים לצאת לארוחה, מילות המפתח יהיו כמו בכל תחום כמעט- ספונטניות והפתעה ילדותית. לא לחשוב כל כך הרבה לאיזו מסעדה ללכת ובטח שלא להזמין מקום מראש. בתחום הקולינרי, כמו בכל תחום אחר, הטלאים דורשים סיפוקים מיידיים. כשהבטן שלהם מקרקרת, הם הופכים עצבניים. הטלאים לא מבזבזים זמן על מנות ראשונות אלא ניגשים מייד למנה העיקרית- בשרים. טלה טיפוסי יזיל ריר למראה בשר אדום איכותי לצד יין אדום משובח.

מזל שור


השור כשף- מזל שור עושה אהבה. כן, גם במטבח! מפשיל שרוולים וצועד למטבח באיטיות ובסבלנות. הוא מכין את הכלים מראש, מתכנן לאטו, חושב, מזמזם, שר לעצמו בשקט ומתרכז בבישול. הולך על בטוח, הרי הכול תמיד בקצב שלו. לא אוהב לחץ. אוכל הוא הנאה מרכזית בחייו. הוא שואב הנאה מעצם העיסוק באוכל, מתכנן ארוחות מראש, משקיע באסתטיקה ובאווירה. חשוב גם שהאוכל יהיה טעים אך לא פחות חשוב שיראה חושני ומעורר תיאבון. השור אוהב לבשל מזון פשוט, מוכר ובדוק. הוא מדוד וזהיר בבישול. שומר לא לקלקל ולא לשרוף סירים וכלים. המטבח אצלו תמיד נראה טוב בהתחלה ובסוף הבישול.
השור במסעדות- בני המזל יעדיפו לסעוד בחברה ולדבר על האוכל בזמן הסעודה. טעמם הקולינרי של השוורים שמרני, בדרך כלל הם יבחרו במוכר והקבוע וימנעו מטעמים חדשים. גם בחוץ הסעודה תכלול מאכלים בסיסיים ופשוטים. הם חובבי יינות ולרוב יזהו כבר בחוש הריח את היין שנמזג- ודאי שמובחר.

מזל תאומים


התאומים כשף- רק אל תגישו להם מאכלים שיושבים כבד בבטן. כשם שנוכחותם קלילה, מצחיקה, מעניינת ולא מכבידה, ככה גם ההתעסקות שלהם באוכל.
בן מזל תאומים מצטיין בתכנון ארוחה מלאה. הוא מבשל לפחות שלוש מנות מורכבות בעלות מתכונים מסובכים באותו זמן, חשוב שיהיה לו עניין ואתגר. הוא מלך באלתורים, מסבך עניינים אך יודע תמיד להיחלץ ולמצוא פתרון מיידי.
תאומים במסעדה- התאומים יעדיפו מסעדה הומה אדם, שכן הם טיפוסים סקרניים ואוהבי אנשים. עבור בני מזל זה הסיבה העיקרית לאוכל היא המפגש החברתי. בזמן הארוחה הם יתמקדו בשיחה ולאו דווקא בצלחת. הם לא עושים עניין מאוכל ומעדיפים גם במסעדות אוכל קליל. התאומים אוהבים לגוון באוכל ולא יזמינו את אותה מנה פעמיים.

מזל סרטן


סרטן השף - אוהבים לבשל את הארוחות שלהם ולפנק את בני או בנות זוגם בארוחה ביתית ורומנטית, ולמרות זאת, עבורם, אין כמו האוכל של אמא וכל מה שמזכיר את טעם הבית. האכילה מרגיעה את נפשם, מסדרת להם בטחון, הם אוהבים אוכל ביתי באווירה ביתית ומרבים לארח, לבשל בעצמם ולאכול עם כל המשפחה. הוא חשדן במצרכים, בודק טריות וכמויות, אוסף מתכונים, סירים וכלים. אם קערה של סבתא שלו או של אמא שלו נשברת, הוא יהיה עצוב כמה ימים. מבשל כמו שבישלו אצלו בבית בילדות, לא שוכח מתכונים ישנים ומסורתיים. משתדל לבשל אוכל קל לעיכול, אוהב לבשל מרקים מכל הסוגים
סרטן במסעדה- העדפותיהם הקולינריות של בני מזל סרטן שמרניות, אך הם מסוגלים ליהנות כמעט מכל סוג של אוכל. כטיפוסים חובבי בית, הם לא מרבים לצאת למסעדות ומאמינים שאמא היא השפית הטובה בעולם. אם בכל זאת יצאו לסעוד בחוץ, יעדיפו מסעדה על שפת הים..

מזל אריה-


אריה השף- יעדיף בשר בקר וחומרים איכותיים. בשלן מעולה, שמצליח באופן טבעי לבשל מעדנים. לא חשוב מה הוא מבשל, הוא תמיד מצליח. אם מישהו מציע לעזור לו, הוא מיד מחלק תפקידים, אבל נשאר המלך במטבח. הוא שופע מרץ ודואג שיהיו לו כלים טובים, עמידים ומרשימים בצורתם החיצונית כדי להגיש אותם לשולחן. האריה מבשל אוכל מזין ויודע לגוון בצבעים ובטעמים. חייבים להחמיא לו, אחרת הוא נפגע כל כך עד שאינו מסוגל לאכול בעצמו. בדרך כלל משאיר מטבח נקי ומסודר ולא נותן שיעזרו לו כדי שכל הקרדיט יהיה שלו. הוא אוהב לשתות ולבשל עם יין, כך שגם אוכל פשוט יוצא לו מלכותי.
האריה במסעדה- האריות יימצאו רק במסעדות שיש בהן רושם, הדר וכבוד שיעידו על איכות חיים גבוהה. האריות אוהבים מסעדות אלגנטיות ויוקרתיות, חשוב להם להרשים. הם נדיבים מאד ואוהבים להוציא הרבה כסף על אוכל. במסעדה הם יזמינו את המנות הכי יקרות, הבשר הכי יקר והדגים הכי יקרים. אוכל פשוט וזול לא מדבר אליהם.

מזל בתולה
בתולה השף- אוהב לבשל עם עשבי תיבול טבעיים שהוא טוחן בעצמו. הבתולה המציאו את הצמחונות. בני המזל חושבים פעמיים לפני שהם מכניסים משהו לפה. הם מקפידים על דיאטה בריאה ותזונה נכונה ולא נסחפים עם אוכל. יש להם משמעת ברזל וארוחות מסודרות בשעות קבועות. כמעט אף פעם לא תראו אותם גומעים אלכוהול או מנשנשים בין ארוחות. המטבח בביתם תמיד מצוחצח ונקי והמזון טרי וסטרילי. מתים על סלטים בריאותיים, וירקות מאודים. תה צמחים ומיץ טבעי. אל תגישו להם ג'אנק פוד ומתוקים למיניהם. אי אפשר לעזור לו במטבח כי הוא ביקורתי ושום דבר לא מספק אותו. הוא צנוע, לא מחכה למחמאות, מאושר שבישל כמו שצריך.
בתולה במסעדה- בני מזל בתולה לא יסכימו לאכול בכל מקום ויערכו מחקר מקיף לפני יציאה, כדי לבחור את מסעדה האסתטית והנקייה ביותר. אחרי ערב במסעדה או בבית קפה הם עשויים לסבול מרגשות אשמה על הקלוריות הנוספות שהתווספו להם לפתע.

מזל מאזניים


מאזניים השף- אוהב לבשל עם פירות וירקות, שמנת וחמאה, עלי מנטה. חשוב לו שהמצרכים ישמרו את צבעם ואת צורתם המקוריים. הוא נכנס למטבח רק אם אין ברירה. ההכנות והרכב התפריט לוקחים לו הרבה זמן גם כשמדובר בארוחה פשוטה. הוא מבשל בשקט, ברוגע, בטוב טעם, והתפריט שלו מורכב היטב, צבעוני, אסתטי, לא מלוח ולא מתוק. הכול במינון. אם הוא לבד הוא לא מבשל, כי הוא לא אוהב לבלגן את המטבח. ולכלוך? לא אצלו! כאשר הוא מקבל מחמאות מהסועדים על צורת ההגשה וטיב המאכלים, הוא נהנה מהבמה, אך מבהיר שאינו מתכוון לבשל כל יום. בעיניו עבודה במטבח היא בזבוז זמן הדורשת עמל רב, הורסת את הידיים ומעייפת.
מאזניים במסעדה- בן מאזניים לא יתפשר על האווירה. אם העיצוב או האווירה במקום לא ינעמו להם - הסיכוי שהם יחזרו שוב הוא קלוש, כיוון שהאווירה במקום משמעותית עבורם יותר מטעמה של הארוחה. עבורם אוכל הוא יצירת אומנות, למרות שאינם בררנים באוכל, כל עוד הוא מוגש בצורה מרהיבה.

מזל עקרב-


עקרב השף- אוהב לבשל עם תבלינים שטעמם חזק וחריף. לא מפריע לו לבשל בתנאי שאף אחד לא מתערב לו. הוא המחליט הבלעדי בבחירת התפריט והמצרכים. עובד במטבח ברצינות כאילו הוא רופא מנתח. מבשל במרץ, לא מאבד או מפסיד זמן. דואג שבני הבית יהיו מרוצים ושבעים. מבשל אוכל מזין, לא מתפשר על איכות המצרכים. בדרך כלל אוהב לאכול, וכשהוא מבשל, הוא חושב גם על הימים הבאים ומאחסן חלק במקפיא. הוא מומחה בבישולי בשר, אוהב סירים כבדים ובישול איטי ודואג שהסכינים יהיו חדים. רגיש מאוד לביקורת, ועדיף להגיד לו שהכל טעים.
מזל עקרב במסעדה- מרבים להתנסות במסעדות חדשות ובמאכלים לא מוכרים ומצליחים לגלות בדיוק ממה כל מנה מורכבת. האוכל עבורם הוא אתגר והאווירה חשובה להם לא פחות. כשהם יוצאים עם בת הזוג, יבחרו במסעדת שף איכותית שהאווירה בה אינטימית, חושנית ומסתורית. ארוחות משפחתיות או המוניות לא חביבות על העקרבים והם מעדיפים להעביר ערב בפאב אפלולי עם כוסית יין.

מזל קשת-


הקשת השף- הקשת זורם עם כל טעם ואוכל . אוהב לבשל עם תבלינים ריחניים, נכנס למטבח רק אם הוא ממש צריך וטוען שזה בזבוז זמן, כי ממילא אחר כך אוכלים את זה. הוא מלך ההמצאות והאלתורים, לא מתכנן הרבה, מבשל עם מה שיש בבית ובסוף מתפעל מהצלחתו. הוא מבשל מהר, כאילו הוא במלחמה נגד השעון. בזמן הבישול הוא גם מנקה וגם רוחץ כלים, כדי שיוכל לעזוב מהר את המטבח בלי להשאיר עבודה למחר. המנות שלו תמיד טעימות ומתובלות, יפות ומזינות. הוא דואג לבשל כמות גדולה ולאחסן, כדי שלא יצטרך לבשל לעיתים קרובות. גאה מאוד בכושר הבישול ובחוש ההמצאה שלו ומאושר כשמחמיאים לו. הקשתים הם הכי כיפיים באוכל.
הקשת במסעדה- יעדיפו מסעדות שמתמחות במאכלי עמים ועדות ולכן ייתכן ויעדיפו ללכת למסעדות שבהם ניתן 'לטעום מכל העולם'. ובכלל, יש להם ראש פתוח והם נהנים בכל מסעדה ומכל סוג אוכל. הם אף פעם לא יגידו 'לא' למסעדה חדשה ובדרך כלל יתנו לאחרים לבחור איפה אוכלים.

מזל גדי -


גדי השף- הגדי מבשל אוכל כבד, מטוגן ומבושל ברטבים עשירים. מודיע שהוא הולך לבשל וזקוק למישהו במטבח כדי לתת פקודות. הוא מבשל לפי הסדר, לא שוכח דבר, המתכון מונח לו מול העיניים והוא חוזר לקרוא בו. כשהמנות כבר מתבשלות הוא מוכן לאלתר ולהמציא מנה מיוחדת משלו. אם הוא לבד במטבח הוא מתלונן בלחש על כך שכל האחריות תמיד עליו ורוטן בפני עצמו על כך שאם הוא לא מבשל, אין אוכל בבית, מה שבדרך כלל נכון, כי לגדי יש פעמים רבות בני זוג שלא ממהרים להיכנס למטבח.
הגדי במסעדה- הגדיים מתייחסים לאוכל כאמצעי ולא כמטרה. הם לא אוהבים לבזבז כסף וזמן יקר על ארוחות וזקוקים לסיבה משכנעת במיוחד כדי לצאת למסעדה. הגדיים לא אוהבים לשלם על מנה שלא מצדיקה את המחיר. הם נצמדים לארוחות קבועות וידועות מראש בבית ובמקום העבודה ונמנעים מאוכל לא איכותי.

מזל דלי-


דלי במטבח- אוהב לבשל עם תבלינים מיוחדים. לא ממהר להיכנס למטבח, רק אם ממש אין ברירה. חבל לו לבזבז זמן יקר בעבודה פיזית, אלא אם כן באים הרבה אנשים לאכול. מתאמץ לבשל מאכלים 'נורמאליים' ולא מצליח. לכל מתכון כתוב מוסיף תבלינים שאף אחד אחר לא מעז להוסיף. הוא מבשל בחוסר שקט, לא מרוכז, מחפש מישהו שייכנס למטבח לדבר איתו ואם אין, מדבר בטלפון בלי הפסקה. הבישול האהוב עליו הוא לחמם אוכל מוכן. להיות איתו בזמן הבישול זה מעניין ומבדר כאחד, כי הוא מספר ואומר דברים מצחיקים ומקשר מנות בצורה מקורית, לא נעלב אם מישהו לא אוהב את מה שבישל.
דלי במסעדה- אוהבים להתנסות בחוויות קולינריות חדשות. מצד שני, הם לא מתנשאים ויאכלו בשמחה גם מזון הנמכר לצד הדרך. הם לא עושים עניין מאוכל, אבל החברה חשובה להם מאד ותמיד יעדיפו לאכול בחברת אנשים שנונים, קלילים וצעירים.
רק אל תגישו להם אוכל יבש ולא מתובל.

מזל דגים-


דגים במטבח- בן המזל אוהב לבשל עם תבלינים עדינים, פירות וירקות מימיים. בדרך כלל מבשל את מה שאחרים אוהבים ולעצמו לא דואג. כשמדובר בבני הבית הוא משקיע הרבה מזמנו וממרצו כדי לבשל ולרצות כל אחד מהקרובים והאהובים עליו. כשהוא מבשל הוא עושה מה שצריך בלי להתלונן, מוכן לקנות ולסחוב. רוחץ כלים וסירים, ולא מבקש עזרה, גם כשהוא אחרי יום עבודה ארוך, גם אם הוא לא מרגיש טוב, הוא מפשיל שרוולים ונכנס לבשל. הוא מסוגל לשבת בלי לאכול ולהתבונן איך האחרים אוכלים ברעב, ואינו מצפה למחיאות כפיים ולתודה. עבורו חשוב שכולם יהיו שבעים ומרוצים, ולא חשובה לו צורת ההגשה. בדרך כלל הוא מגיע לאפיסת כוחות אחרי שהוא מסיים לבשל.
דגים במסעדה- חשובה לו אוירה טובה ואלכוהול. מזל דגים מתייחסים לאוכל כחוויה רומנטית. הם אוהבים לסעוד עם בת הזוג באווירה אינטימית. אם הם יאכלו בקבוצה, הם יעדיפו סביבה אינטימית ולא המונית. הדגים הם טיפוסים מתמכרים שאוהבים להתמסטל. האלכוהול חשוב להם יותר מהאוכל, ואם יש גם קינוחים מתוקים, הם לא זקוקים לשום דבר נוסף.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש