עם העין מאחורי העדשה

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 10/10/2011 23:59 ● ערב ערב 2519
דורין מויאל רואה את העולם דרך עדשת המצלמה. הצעירה האילתית שאוטוטו עולה על מדים, מתהדרת באלפי תמונות מרהיבות שצילמה ורואה את עתידה חזק בתחום. למרות הציוד הטוב שיש לה, היא מבהירה חד משמעית שזו לא רק המצלמה שעושה את איכות התמונה אלא בעיקר מי שעומד מאחוריה
עם העין מאחורי העדשה

החברים של דורין מויאל מכירים אותה כצעירה היפה שמאחורי העדשה. לכל אירוע, מסיבה ואפילו לחוף הים היא מגיעה כשהמצלמה על כתפה, מתעדת רגעים חשובים בחיים. הצעירה בת ה-19, בוגרת בית הספר 'גולדווטר', בתם של אילתים וותיקים, בהחלט רואה את עצמה ממשיכה חזק בתחום. בינתיים היא סופרת את הימים עד לגיוס בחודש ינואר, נהנית מהחיים וכמובן- מצלמת.

מאז שהיא זוכרת את עצמה הייתה מצלמה בסביבתה, "אני זוכרת שכבר בגיל בית הספר היסודי, אמא שידעה שאני אוהבת לצלם קנתה לי מצלמה פשוטה עם פילים", היא מחייכת ומספרת לי "אני שיחקתי איתה כמו שצריך. בשלב מסוים הזנחתי קצת את הנושא, אבל אז בתקופת התיכון, המצלמה חזרה שוב להיות החברה הטובה ביותר שלי. כל דבר תיעדתי, טיולים שנתיים, מפגשים, חבר'ה וכמובן דברים יפים שראיתי".
כשאני שואלת אותה למה צילום? היא אומרת לי :"יש רגעים שצריך להנציח. יש דברים שאת רואה דרך המצלמה ולא רואה בעין רגילה. יש דברים שאני רואה בחיים וישר מתרגמת אותם לאיך הייתי רואה אותם דרך עדשת המצלמה".
דורין אוהבת לצלם הכל ורואה בצילום אמנות לכל דבר: "כמו שיש אנשים שמקבלים השראה לצייר או לכתוב שירים, אצלי ההשראה היא לצלם ולפעמים זה קורה ממש בספונטאניות. אם תשאלי אותי, דווקא התמונות הספונטאניות הן היפות ביותר".
דורין מקפידה להסתובב כל הזמן עם המצלמה. גם אם היא לא עליה, תמיד היא תהייה בסביבה, לכל מקרה, "לפני כשנתיים למדתי שהמצלמה חייבת להיות קרובה אלי", היא מספרת, "יצאתי מהבית בלי המצלמה ופתאום השמים הפכו סגולים. זה היה משהו מדהים, דבר שלא רואים כל יום. דווקא אז לא הייתה עלי מצלמה וגם לא פלאפון. לשמחתי בחורה בים ביקשה שאצלם אותה, היא נתנה לי את המצלמה ואני תיעדתי אותה ברקע השמיים המדהימים. שמחתי שלפחות אצלה הדבר הזה יהיה מתועד. מאז למדתי לקח ואין דבר כזה שאני בלי מצלמה בסביבה. אף פעם את לא יכולה לדעת באיזו סיטואציה תיתקלי".

"לדעת ללחוץ בזמן"


על הקירות בחדר של דורין תלויות תמונות מוגדלות יפהפיות שהיא צילמה בסיטואציות כאלו ואחרות בחיים. עמוד הפייסבוק שלה עמוס לעייפה באלפי תמונות של חברים שמוזמנים בכל עת להיכנס וליהנות מצילומיה.

יש תמונה שצילמת שאת אוהבת במיוחד?
היא צוחקת, "או זה קשה. כל תמונה שצילמתי אני אוהבת. מאחורי כל צילום יש סיפור, יש רגע מיוחד".
כשאני שואלת אותה מה היא אוהבת לצלם בעיקר היא עונה לי- "פורטרטים", אבל מיד היא מגיעה למסקנה שבעצם היא אוהבת לצלם הכל. "יש לי הרבה צילומי פורטרטים שצילמתי בערבי להקות למשל. צילמתי הרבה 'בוקים', אני אוהבת לצלם ילדים קטנים שאני רואה למשל על שפת הים, נופים ולאחרונה גיליתי שאחד הדברים הכי מהנים לצילום זה ספורט אקסטרים. לפני כחודש ידיד שלי ביקש ממני לרדת איתו לים לצלם אותו ואת החברים הגולשים שלו. הגולשים הזהירו אותי מראש שלא יהיה לי פשוט לצלם אותם בתנועה ואני, שאף פעם קודם לא צילמתי דברים בתנועה, אלא בעיקר אנשים עומדים ונופים, לא ידעתי לקראת מה אני הולכת. ופתאום את מגלה שיצאו לך תמונות מרהיבות. החבר'ה עצמם היו המומים מהאיכות והזוויות ואני התאהבתי ברעיון. את יודעת איזה כיף זה לראות איך את מצליחה לעצור זוויות בין רגע? אז עכשיו אני יורדת לחוף הרבה, בעיקר לחוף 'ריף רף' שם החבר'ה גולשים בעיקר, אני והמצלמה ואני חוזרת הביתה מרוצה עם תמונות נהדרות, מעלה אותן בפייסבוק שלי ומאפשרת לכל החבר'ה ליהנות מהתוצאות ומי בעצם צריך יותר?".

מה הסוד מאחורי הצילום?
"לדעת לתפוס את הרגע הנכון וזה נכון לגבי כל צילום ובעיקר לגבי צילום ספורט. זה עניין של שניות, לתפוס את הזוית הנכונה ולכן נדרשת הרבה סבלנות. החבר'ה שלי נורא מתלהבים כשהם רואים את התוצאות כי הם לא מאמינים שאפשר לתפוס ככה את הרגע. ציוד טוב זה חשוב, אבל כבר הוכחתי בעבר שגם עם ציוד פשוט יצאו לי צילומים מרהיבים, כך שעם כל הכבוד לציוד טוב, זה יכול להוסיף, אבל הכי חשוב מי עומד מאחורי העדשה".

המצלמה נותנת לך כוח?
היא מחייכת: "אין ספק שצילום נותן לי תחושת ביטחון. זה עוזר לי באינטראקציה טובה עם אנשים. הכרתי הרבה אנשים באמצעות המצלמה. כשאת עם מצלמה ביד זה מושך אותם. אין חוכמות, כולם אוהבים להצטלם, גם כאלו שעושים את עצמם צנועים".

ואת, אוהבת להצטלם?
היא מחייכת: "אין לי בעיה שיצלמו אותי אבל אני נורא פרפקציוניסטית ביחס לעצמי ולכן מעטים האנשים שמצלמים אותי. גם הפעם, לראיון הזה, הכינותי תמונה מראש...", היא צוחקת.

יש לך תוכניות לקחת את הצילום צעד נוסף קדימה?
"כרגע אני מצלמת 'בוקים', צילומי דוגמנות, אירועים, מסיבות ובעיקר מצלמת להנאתי, אבל הכוונה היא כמובן אחרי הצבא להתפתח בתחום, אולי ללמוד ואולי פשוט לקחת את כל הידע שצברתי ולתרגם אותו לצילומים מקצועיים ולעבודה נטו, אחרי הכל אין דבר טוב יותר מאשר להפוך תחביב אהוב למקצוע. יש לי ציוד מקצועי שרכשתי מכספי ועם קצת עזרה של אמא", היא לא שוכחת להודות, "ואת יודעת איך זה בתחום הזה, אף פעם אי אפשר לעמוד בקצב הטכנולוגיה, בכל יום יוצא משהו טוב יותר, משוכלל יותר והשמיים הם הגבול".

אז מה, עוד נשמע עלייך בעתיד?
"אין ספק בכלל".

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש