הומיאופתיה

מאת: רותם ג'קסון ● 21/9/2011 08:59 ● ערב ערב 2516
הומיאופתיה

חזרה ללימודים - חלק 1
שיפור תפקודי המוח


רגע לפני שחוזרים לשגרה ומושיבים את הילדים על ספסל הלימודים כדאי להתחיל לתרגל אורח חיים בריא שיעזור לכם ולילדכם לעבור את רוב שעות היום בריכוז מול הלוח או מול הבוס. אז לפני שאתם ממהרים להכריז על עצמכם כעל מקרה אבוד בעניני זיכרון או ממהרים לקבוע לילדים תור לאבחונים של בעיות קשב וריכוז זיכרו, שלעיתים הפתרון פשוט הרבה יותר ממה שנדמה. בדיוק כמו ברכב גם במוח- לפני שמכניסים למוסך כדאי לבדוק את מד הדלק ולעשות בדיקת שמן ומים. והדרך הנוחה ביותר והזמינה ביותר בטיפול במוח שלנו (מעבר להפחתת המתח בחיינו) היא דרך האוכל. מחקרים לא מעטים כבר הוכיחו מזמן את הקשר הישיר בין מה שאנו מכניסים לפה לבין היכולות המחשבתיות שלנו. יותר מזה, מאז ומתמיד ידעו לומר שהאדם הוא מה שהוא מכניס לפיו. ישנן שיטות אלטרנטיביות רבות ומגוונות העוסקות בשימון גלגלי המוח ובשמירה על תפקוד יעיל למשך שנים רבות. הומאופתיה קלאסית, לדוגמא, היא שיטה בדוקה המוכיחה קשר ישיר בן הרמדי (תרופה הומאופתית) הנכונה לאדם לבין שיפור הזיכרון, הריכוז והפרעות כאלו ואחרות הקשורות לתפקודי המוח, בתנאי שעבר אבחון מעמיק ואינדיבידואלי על ידי הומאופת מוסמך כמובן. בשל סיבה זו גם לא ניתן להגדיר רמדי כזו או אחרת כמיטיבה עם הריכוז, אלא בהתאמה אישית בלבד למכלול האדם, לכן אפנה לכיוונים קצת יותר המוניים- כמו המזון לדוגמא. התזונה היא אחת מהשיטות האלטרנטיביות היחידות שהולכות יד ביד עם ההומאופתיה ומשלימות אותה. לפניכם כמה מתכונים לארוחת הבוקר שלפני בית ספר או יום עבודה שיכולים לעזור לנו לשמר טוב יותר את המוח ובעיקר לתפקד במלא המרץ והיעילות מבחינה מחשבתית. (בטור הבא נמשיך עם ארוחות צהריים וערב).
הדבר הראשון אותו צריכים להפנים היא ארוחת הבוקר! חכם סיני אמר פעם: בבוקר אכול כמו מלך, בצהריים אכול כמו פועל ובערב אכול כמו אביון. לארוחת הבוקר כדאי לתת דגש מיוחד ובכך ליהנות מיתרונותיה הרבים(וגם אם זה כרוך בלקום שעה אחת קודם).
1. כלל ראשון, השתדל לא לדלג אף פעם על ארוחת בוקר. המוח זקוק לגלוקוז באופן תדיר. והרבה מחקרים הוכיחו שללא ארוחת בוקר, ההישגים בביה"ס ובעבודה יורדים.
2. כלל שני, אל תשתה שתייה מוגזת בבוקר ואל תאכלו דגנים מלאי סוכר. מחקרים אחרונים הראו שילדים שאכלו כך תיפקדו במשך היום ברמה של אנשים בני 70 במבחני זיכרון וריכוז.
3. עובדה ידועה היא, כי מזון העשיר בחלבונים ובסיבים תזונתיים מגביר את מיומנויות החשיבה. לכן, כלל שלישי, טוסט קטן בבוקר עם קטניות כלשהן זה פשוט מעולה. למשל, פרוסה עם חומוס טחינה תעשה את זה. אם אתם לא יכולים להכניס על הבוקר קטניות לבטן, לכו על פרוסת לחם מחיטה מלאה(אמיתית). השמרים מלאים בוויטמיןB למיניהו. ויטמיןB יעיל וטוב להעצמת כישרונות החשיבה.
4. גם להכנת תיק האוכל לבית ספר/לעבודה יש חשיבות - פירות יבשים, הם תמיד האלטרנטיבה האולטימטיבית לחטיף מסוכר שיעלה את רמת האנרגיה במוח ובייחוד- אוכמניות, דובדבנים ותותים למיניהם. הפירות הללו משפרים את הקואורדינציה, את יכולות הריכוז ואת הזיכרון קצר הטווח. כך תבטיחו לעצמכם שהילד לא ישכח את כל מה שהוא למד עד 11 בבוקר ושאתם תזכרו את מספר הטלפון שלו גם מבלי להציץ בנייד.
* החומר הנ"ל אינו תחליף לטיפול רפואי והוא בגדר חומר עיוני בלבד רצוי להיעזר בהומיאופת מוסמך לפני כל מתן תרופה הומיאופתית
את הרמדיז ההומיאופתיות ניתן לרכוש אך ורק בבתי מרקחת הומיאופתיים.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש