קח לך אישה ובנה לה בית!

מאת: רותם ג'קסון ● 31/8/2011 11:47 ● ערב ערב 2513
כמה פעמים בחיים יוצא לנו לשפץ או לתכנן בית?!. זהו, שלא הרבה! לכן אם כבר עושים את זה כדאי שזה יהיה מושלם!. הסאגה המתישה בשיפוץ או בבנייה של בית יכולה להיות חוויה בלתי נעימה בעליל, שכרוכה בהרבה התעסקויות מורטות עצבים - החל מהתכנון ועד לבחירות הקטנות כמו סוג האריחים באמבטיה. כדי להפוך את השיפוץ והתכנון לחוויה טובה ואפילו מגשימת חלום יש לבחור את האדריכל הנכון. כזאת היא יסמין שושני-לוגסי, אדריכלית ומעצבת פנים שהביאה לאילת משב רוח מקצועי ומרענן להפליא בזכות הגישה הירוקה והניסיון הרב שצברה מעבודתה ברחבי העולם
קח לך אישה ובנה לה בית!

תמונת כתבה


תמונת כתבה


כל מי ששיפץ בית בחייו, או הגדיל לעשות ובנה את ביתו מהיסוד, יודע ומכיר את התחושות הקשות שמלוות את התהליך כולו. תכנון בית הוא לכל הדעות מדע מדויק ומסובך מבחינה מקצועית. אלא שמעבר ליכולת הדיוק הפיסית בשטח עצמו, נדרשת גם יכולת דיוק רגשית ומעמיקה עד כדי חדירה לפרטיות הסודית ביותר של בני הבית, זו הנשמרת בחדרי חדרים בלבד(תרתי משמע).
האדריכל הוא נדבך חשוב ביותר בפרויקט שכן לו נשמרת הזכות המקצועית להציע את האפשרויות הנכונות והמדויקות ביותר אחרי שכאמור ירד לעומקם של דברים והבין מלכתחילה את צרכיהם הפונקציונאליים והרגשיים של כל בני הבית.
כיוון המחשבה הזה הוא מה שהניע את יסמין ללמוד את המקצוע, אחרי שהתלבטה בין פסיכולוגיה לארכיטקטורה. מה שהסתבר לימים כשילוב מוצלח של שני תחומים שעניינו אותה אז ואשר ממשיכים להניע אותה לעשות את עבודתה בדרך שהיא עושה אותה גם כיום. משמע, הכרות אישית ומעמיקה עם הלקוחות, הבנת צרכיהם מהבית המיועד, התוודעות לקשרים האישיים בין בני הבית ויכולת הסקת מסקנות מהירה שבאה לידי ביטוי בתכנון אופטימלי שמקיים חיים של נוחות והנאה ברמה הפיסית והרגשית.
ואם אפשר על הדרך גם לעשות את התכנון ירוק יותר, מה טוב!
את לימודיה החלה יסמין באיטליה, מעוז האדריכלות העולמי, כדי ללמוד מהטובים ביותר. את התואר סיימה לבסוף בתל אביב.
הספיקה לעבוד מספר שנים בתל אביב, להתמחות בתכנון מטבחים ולהיות מעצבת הבית של רשת מסעדות גדולה, לפני שהמריאה לניו יורק לשלוש שנים.
בניו יורק עבדה בכמה משרדים במנהטן, בתכנון בתים, עיצוב פנים של דירות, בתי מלון, מסעדות, ברים, ואף עיצבה בר באיסט-ווילג' שברוס וויליס הוא אחד מבעליו.
באילת נמצאת יסמין כשנה וחצי בלבד, אך השתלבה במהרה בשוק המקומי וכבר הספיקה לתכנן ולעצב עבור קבוצה נכבדת של משפחות את בית חלומותיהם בבאר אורה. במגזר העסקי עיצבה את חנות הדגל של רשת "באג מחשבים" בטיילת המלך שלמה, את הקונדיטוריה המקסימה במרכז עינת של "רוז-עוגות מעוצבות", ואת חלל הכניסה בבית הספר 'עציון גבר', ומי שביקר שם לאחרונה בודאי שם לב לשינוי הדרמטי שחל שם לשמחתם הרבה של התלמידים וההורים.
"תחומי עבודתי רחבים, כיוון שאני לא מגבילה את עצמי רק לשוק המסחרי או לשוק הפרטי", מסבירה שושני-לוגסי, "אני מאמינה שאדריכלות ועיצוב פנים הם סוג של אמנות, אמנות שמצריכה יכולות טכניות גבוהות מאוד, כיון שזוהי יצירה שצריכה להיות מאוד מדויקת. ולכן הגישה שלי בכל פרויקט שצריך להתחבר לשורשים שלו, וזה לא חשוב אם זה למשפחה שתחיה בבית שאני מתכננת, או לסוג העסק שעתיד לפעול שם. עצם החיבור למה שעתיד לקרות שם, מאפשר זיקוק של צרכים, ומשם לצאת לתכנון אסתטי שהוא בעצם שלב העיצוב של הפרויקט".

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש