נגע בזוהר

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 20/7/2011 15:45 ● ערב ערב 2507
שניים נרגשים עמדו במוצאי שבת האחרונה על הבמה באוניברסיטת חיפה. נוי דנן מאילת ויריבו על כרטיס הכניסה לגמר 'כוכב נולד' - לירון רמתי. לשניהם היה ברור, שבעוד רגעים אחדים, מישהו יסיים כאן ועכשיו, בשלב הכל כך קרוב לגמר, את דרכו בתוכנית. ואז זה קרה- ברוב של 55 אחוז מקולות הקהל, עשה את זה דווקא רמתי על חשבונו של נוי. מירב לוי דיאמנט מסכמת את דרכו המופלאה של נוי דנן בתחרות הזוהרת. תנו כבוד
נגע בזוהר



אם מישהו חשב שאבא זיקו, אביו של נוי דנן, המועמד האילתי בתוכנית 'כוכב נולד', יתעלף כשדרכו של הבן יקיר לו תגיע לקיצה בתוכנית, ציפתה לו במוצאי שבת הפתעה. רגע לאחר ההכרזה על עלייתו של לירון רמתי לשלב הגמר, מה שאמר מבחינתו שבנו נוי, פספס על קצה המזלג את המעמד הזוהר, הוא קם מיד על הרגליים, מחא כפיים וחיבק בחום את אביו של הזוכה בתחרות ראש בראש על כרטיס הכניסה לגמר. את זה בדיוק צפתה בראיון קודם הניה, אימו של נוי, שהבהירה כי "זיקו הוא בחור חזק". הניה גם הבהירה בשלבים מוקדמים יותר, כי אמנם ישמחו לראות את נוי מגיע לגמר, "ואולם כל מקום אליו יגיע יהיה מכובד ונהייה מרוצים ממנו. העיקר שנוי יהיה מאושר", היא חזרה ואמרה. השבוע, עם סיום דרכו של נוי בתחרות, היו ההורים הניה וזיקו שמחים לסכם את דרכו ולהודות לכל תושבי העיר על תמיכתם, אלא שכללי ההפקה הנוקשים של התוכנית, לא מרשים בשלב זה לא להורים ולא לנוי עצמו להתראיין. דבר אחד מסרו לנו המקורבים לנוי, כי הוא מאושר. וזו הרי תמצית העניין.

הלך ופרח


חודשיים קודם לכן, כשנוי הצעיר, אוטוטו בן 17, פרץ לתודעה מעל גבי המסך, מעטים בלבד העזו להמר על כך שהוא יגיע לשלבים כל כך מתקדמים בתחרות. אולי הייתה זו הביישנות שהפגין על הבמה, אולי חוסר הביטחון, אלא שמאז תחילת דרכו בתוכנית, דבר אחד היה ברור- נוי השתפר. אפילו השופטים ציינו זאת בכל תוכנית שעברה. מצעיר אלמוני, חסר ביטחון, הוא הפך כמעט ל'חיית במה', מפגין שבוע אחר שבוע יכולות ווקאליות יוצאות דופן, לצד השתחררות על הבמה ועמידה איתנה יותר, זוכה לשבחים מהשופטים ומהקהל בבית שהצביע בעד והעביר אותו שלב ועוד שלב. כך קרה, שעד שסוף סוף הצליח מועמד אילתי ראשון לעבור את מסכת המיונים הקשה, הקפדנית והמתישה משהו בדרך לנבחרת הכוכבים של 'כוכב נולד', הוא שרד את התוכניות והריח את הגמר מהמקום הכי קרוב שרק אפשר.

דקות של תהילה


לאורך כל הדרך, הקהל האילתי לא נותר אדיש. מקומות עבודה בעיר תלו את השלטים שהכין אביו של נוי כשהם דוחפים את ההצבעות קדימה. עיתון 'ערב ערב' ו'מה נשמע' נרתמו לטובת המטרה, ובני הנוער בעיר גם הם לא עברו על ההזמנות לקדם כוכב מקומי בתחרות והצביעו. אם להתחשב בכמות המסרונים שנשלחו לנוי במהלך התחרות, אין ספק שהקהל האילתי הצביע ובגדול. אלא שגם זה לא הספיק לו ברגע האמת. במוצאי שבת האחרונה, רגע לאחר שעבר בהצלחה חצי גמר אחד והיה במרחק פסיעה קטנה מהגמר הגדול בחיפה, לא היה נוי בין שני העולים הראשונים לגמר. עובדה שהצריכה אותו להתמודד ראש בראש מול המתחרה לירון רמתי. בשלב הזה, נדרשו שני המתמודדים לשיר שיר סולו אחרון לאחריו נפתחו ההצבעות לעוד דקות אחדות.
עם סגירת ההצבעות, עמדו שני מתמודדים נרגשים על הבמה. ארבעת השופטים על הבמה היו חלוקים בדעותיהם. שניים היו בעד נוי ושניים בעד לירון. לכולם היה ברור, כי יהיו אלו קולות הקהל בבית שיכריעו את הכף. לשני המתמודדים היה ברור ,שעבור אחד מהם אלו דקות אחרונות על הבמה. ודווקא אז, כשהגמר היה כל כך קרוב עבור נוי, הכריעו הקולות בבית, ברוב של 55 אחוז מהקולות, עבור לירון.
יש מי שיגיד שהמקום הרביעי הוא המאכזב ביותר שיכול להיות עבור מתחרה בכל ענף, אבל יש גם מי שיזכירו, כי המקום הרביעי הוא ראוי ולפחות במקרה הזה של נוי, העניק לו מקום זה דקות ארוכות של חשיפה על הבמה, מה שכל כך חשוב בתעשיית הבידור.
אם נוסיף על כך את הודעתו של צביקה הדר, מנחה התוכנית, שבישר כי חמישיית הגמר צפויה לצאת בקיץ הקרוב למסע הופעות ברחבי הארץ, על פי הזמנות של רשויות שונות, אין ספק, כי נוי דנן מאילת קנה את עולמו. ומי יודע, אולי בשלב זה או אחר, תצטרף גם עיריית אילת לרשימת הרשויות שיבקשו את כוכבי התוכנית להופיע בעיר ואז נוכל גם אנחנו להריע לו מקרוב על ההישג הגדול. איך שלא יהיה מומלץ לכם לרשום ולזכור את השם, הוא מן הסתם עוד יגיע רחוק. כל הכבוד נוי.