נגעו בצבע

מאת: אביבה דקל ● 12/7/2011 21:11 ● ערב ערב 2506
לא רק תלמידי בתי הספר סיימו את לימודיהם. גם בסדנת האומנות של ויטה ארז, ציינו החניכים את סוף שנת הפעילות בתערוכה מרשימה. אומנות, זה שם המשחק
נגעו בצבע

תמונת כתבה


הקהל הרב שגדש את אולם 'אשכולות פיס' שם התקיימה תערוכת הסיום, לא יכול היה שלא להסכים לאמירתו של ראש העירייה, מאיר יצחק הלוי, שמדובר באחת התערוכות היפות שראה. העוצמה והיופי שמאחורי היצירות עשו את שלהם. רשימת הציירים המקומיים, תלמידיה של ויטה ארז, שהציגו את עבודותיהם כללה מגוון מוכר של שמות: עדנה ריימונד, אנג'לו ואטס, רותי רוטמן, דבי נשיא, חיה שפר, הדר גת חרובי, ליאטי בר-עוז, רונית סבג, טלדי יונס, אביבה דקל, יוספה לשם וריקי ווהבה. כל אחד מהם מגיע מעולם אחר, ויחד כולם יצרו שם תערוכת ציורים מרהיבה תחת כותרת אחת - אומנות לשמה.
מי שמכיר את ויטה לא היה מופתע - ויטה בוגרת סמינר אורנים בציור ואמנות ובעלת תואר ראשון במדעי הרוח מאוניברסיטת חיפה, יודעת את העבודה. ויטה שהיא ציירת מעולה ומדריכה מצוינת לא פחות, מלמדת ציור מזה שנים רבות ומציירים המשתתפים בסדנא שלה נהנים מהאווירה המיוחדת ומהדינמיקה המדהימה השוררת בה.
הכתות אצל ויטה מורכבות ממציירים מתחילים, העובדים לצד מציירים הלומדים כבר שנים רבות. במסגרת הקבוצה עובדת ויטה עם כל תלמיד באופן אינדיווידואלי וכל אחד מתקדם לפי הקצב שלו ובוחר במדיום בו הוא רוצה. התלמידים עובדים בשמן, באקריל, בפחם, רישומי עיפרון, קולג'ים וטכניקות אחרות. כל צייר יכול לבחור את גודל העבודה, את הצבע בו הוא מצייר וגם את החומר עליו הוא מצייר, כלומר, ציור על נייר או על בד.
המתחילים מקבלים שיעורים ביסודות הציור, הקומפוזיציה, רגישות של קו וצבע. כנראה יש משהו התורם לרמה בחיכוך זה בין מציירים הלומדים שנים רבות לבין מציירים חדשים שאין להם כל ניסיון קודם.
התקדמות הציירים היא רבה מאוד ומי שמבקר מידי שנה בתערוכה, יכול לראות במו עיניו את ההתפתחות.
בסדנא של ויטה מציירים גם תלמידים המעוניינים לבנות תיק עבודות ולצבור שעות עבודה לקראת למודים גבוהים באוניברסיטאות ומכללות שונות בארץ ובחו"ל במקצועות תרפיה באמנות, אדריכלות ואמנות. לא כל מורה לציור מוסמך ומוכר לצורך צבירת שעות לימוד ויצירת תיק עבודות כזה. ויטה ארז בנוסף להיותה מורה מעולה היא גם מוסמכת מטעם האוניברסיטאות. השעות בהן מציירים בסדנה של ויטה מוכרות על ידי האוניברסיטאות לצורך קבלה למוסדות להשכלה גבוהה.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש