היכל התרבות

מאת: סימונה סולומון שאואט ● 22/6/2011 13:40 ● ערב ערב 2503
תוכנית הטלוויזיה המקומית של אילת - אילת Show ערוץ 98 – HOT, YES בשעה 19:30 בימי חמישי.
היכל התרבות

לקראת פסטיבל הצילום התת מימי
Epson World ShootOut


תחרות הצילום התת-ימי של 'אפסון' הופכת לגלובאלית.

תמונת כתבה
צילום: פאולה פייפרמן - ישראל


תחרות 'אפסון הים האדום', הנערכת זו השנה השביעית באילת, לוקחת צעד נוסף ופותחת את כל העולם לתחרות אחת גדולה שתיערך בחודש אוגוסט 2011 - שלושה חודשים לפני מועד קיומה של התחרות בישראל.
בניגוד לתחרות שבאילת, שם צריכים הצלמים במקצה ה'חי' להגיע פיזית לדרום הארץ ולצלם שם במרתון של מספר ימים, בתחרות הגלובאלית ולמשך שבוע ימים, כל הימים והאוקיאנוסים ברחבי העולם יהפכו לזירת ההתרחשות של פסטיבל אחד גדול במסגרתו יתארחו צלמים תת-ימיים, חובבים ומקצועיים, שיתחרו - במקביל - על פרסים יוקרתיים ב-7 קטגוריות שונות. בתחרות יכולים לקחת חלק צלמים מכל מקום בעולם; מהאוקינוסים הפתוחים דרך נהרות ואגמים מתחת לקרח ועד לצלמי אגמי המים המתוקים ובתנאי שנרשמו באתר התחרות עד
ה-30 ביולי 2011. התחרות העולמית עצמה תיערך בין התאריכים 1-8 לאוגוסט 2011. הנרשמים בהרשמה מוקדמת עד ל- 1 ליולי 2011 אף יזכו בבונוס מיוחד - סט נוסף של תמונות ללא חיוב על כל קטגוריה שנרשמו.
הגשת תמונות לתחרות בכל קטגוריה תתבצע בין אוגוסט 9-15 2011 ואילו הכרזת הזוכים תיערך במהלך תחרות 'אפסון הים האדום' בטקס הסיום שיערך ב-19 לנובמבר 2011 על מדשאות מלון 'ישרוטל ים סוף' באילת.
"בעקבות התחרויות הקודמות, קיבלנו אינספור פניות של צלמים, מקצועיים וחובבים, מכל רחבי העולם, שלא יכלו, כל אחד מסיבותיו הוא, להגיע לשבוע הצילומים באילת, אבל, מאוד רצו לקחת חלק ב'אולימפיאדה של הצילום התת-ימי' על כל ההתרגשות הכרוכה בתחרות 'חיה'", אומר אורן פליישר, מנכ"ל 'אפסון' ישראל (וצולל בכיר ותיק). "החלטנו השנה שכל העולם ים... כל אחד יוכל לצלם בטריטוריה הביתית הרטובה שלו ולהתחרות מול חברים לעיסוק מכל העולם".
אז יאללה, גם אתם האילתים, אלה בעלי רשיון צלילה, יכולים להשתתף! כנסו לאתר, קראו והירשמו.

לפרטים נוספים
http://www.worldshootout.org/



קצרים


חגיגת 18 שנות פעילות של גלילה – מרכז רוחבי ללימודי רייקי, קרונה ומודעות

תמונת כתבה
אילוסטרציה


בתוכנית – 19:00-21:00 – נגיעות רוחניות: רייקי, תקשור, קלפים, כיבוד.
21:00 – הרמת כוסית, מדיטציה וריקודים.
יום ד', כ' סיון, 22.6.11, במשעול קיפוד 4.
לפרטים: 054-4644039.

התיאטרון הקהילתי מציג:
"נפילתו ועלייתו של המלך ארכי ספקטרום היפוטטוס הראשון"

מאת: דתיה בן דור, בימוי: עדה ים מירסקי
במדינה צבעונית ושמה ססגוניה, שלווה אידיאלית, עד שאשת המלך התובענית, רודפת הכבוד, הופכת את הממלכה המאושרת והדמוקרטית לממלכה חסרת שוויון וחופש.
יום ה', כ"א סיון, 23.6.11 בשעה 17:00 במתנ"ס 'בית רובין'.
מחיר: 20 ₪.
ההצגה תעלה גם ביום ו', כ"ב סיון, 24.6.11, בשעה 16:00 במתנ"ס 'בית רובין'.

כולנו ילדים של הספרים – חגיגת פעילות לילדים
במסגרת שבוע הספר העברי – שעת סיפור:
'נרי מסתפרי' ו- 'סבתא מינה מבנימינה'
עם המספרות: גיטל פינר וצביה משה.
מתאים לגילאי 4-7.
יום ה', כ"א סיון, 23.6.11, בשעה 17:00, בספריה העירונית.
מחיר כניסה: 10 ₪.

ערב השקה לאתר השירות – 'תזכיר לי דוקטור'
יום ה', כ"א סיון, 23.6.11, בשעה 19:30, במתחם ה'שאטו'.

מפגש עם הסופרת – שרה אהרוני
במסגרת אירועי שבוע הספר העברי.
אהרוני מוכרת מספרה 'אהבתה של סלטנאת' לכבוד הוצאת ספרה החדש 'כשהשמיים התקרבו לאדמה'.
יום ה', כ"א סיון, 23.6.11, בשעה 20:00, בספריה העירונית.

מסיבת סיום סוף השנה – לבני נוער
בתוכנית: מופע סטנדאפ של שאולי בדישי (כוכב התוכנית 'צחוק מעבודה') ומסיבת ריקודים אל תוך הלילה.
יום ה', כ"א סיון, 23.6.11, החל מ- 22:00, באמפיתיאטרון שליד 'בית פיליפ מוריי'.

מרתון ריקודי עם חגיגי
עם היוצר והמרקיד רפי זיו וחברים. בתוכנית, בין היתר: במעגלים – גבעה אחת, מצליחים, ריח מנטה, מרקש, מלאכית, נצמדנו, הלב נתפס, תתארו לכם ועוד; בזוגות – שובר שתיקה, שיר הקירבה, אל תשכחי אותנו, מיכאלה, אספרנסה, אל תלכי לי ועוד.
יום שישי, כ"ב סיון, 24.6.11, החל מהשעה 22:00, אולם הספורט ב'עציון גבר'.

פרופורציה – מופע מחול שנתי
ביה"ס המקצועי לריקוד – ענבר כהן מציג את מופע המחול השנתי.
יום א', כ"ד סיון 26.6.11, ב- 19:00, 'תיאטראות אילת'.
כרטיסים: 054-6554884.

חוגגים בחוגים
קבוצות היפ הופ ג'אז מסיימות שנה במופע ריקוד - Just a Dream
מופע שבו יציגו את דרכם האמנותית לרקוד אל החלום.
בהדרכת: ליאל ווהל זהר
יום א', כ"ד סיון,26.6.11, בשעה 18:00, במתנ"ס 'שחמון'.
הכניסה חופשית.


שעת סיפור לגילאי 4-7
'מסע בין ממלכות' / מיה רבינוביץ'
מספרת: צביה משה
יום ג', כ"ו סיון, 28.6.11, בשעה 17:00, בספריה העירונית.
מחיר: 10 ₪ לילד.

יריד אמנים
גלריית אמני אילת מקיימת יריד אמנים.
מדי יום שלישי, בין השעות 19:30-22:30, באכסדרה הפתוחה של 'מול הים'.

פסטיבל הג'אז בים האדום יצא לדרך

תמונת כתבה


הפסטיבל ה-25 יצא לדרך ויתקיים בתאריכים 21-24 באוגוסט , ימים ראשון –רביעי. ניתן לצפות בתכנית באתר הפסטיבל: www.redseajazzeilat.com
לתשומת ליבכם, כרטיס זהב המקנה כניסה לכל ימי הפסטיבל יימכר בהנחה רק עד ה-3/7 .
המחיר המלא- 1250 ₪
המחיר לאחר הנחה -1100 ₪.

המלצת ספר
מגה-חיים
הפסיכולוגיה השגויה של הבגרות והזיקנה

ספר שכולו רעיונות פורצי דרך בתחום תוחלת החיים ותפיסת ה'זיקנה'. הספר מורד בהגדרה האוניברסלית המקובלת כיום לגיל זיקנה (הנגזרת מגיל הפרישה), חוזה שינויים דרמטיים במרקם החברתי-תעסוקתי-משפחתי ומאמין, כי לא דעיכת הגוף, אלא הכנה לא נכונה ל'מגה חיים' ודיכאון, יהיו הגורם המוביל לקיצור משך החיים שלנו

תוחלת החיים בעשורים האחרונים עלתה בצורה מואצת. קיימת הסתברות רווחת, ש- 50% מקרב הילדים כיום יחצו את גיל מאה. אולם, על פי מחבר 'מגה חיים' יעקב בן שאול, גם רבים מהמבוגרים החיים כיום יחוו חיים ארוכים משמעותית מאלו המוכרים לנו, ואנשים שהם כיום בגילאי חמישים יכולים לצפות לעוד עשרות שנים של חיים בריאים, פעילים וללא ירידה מנטלית.
מדוע, לא נכתבה תיאוריה פסיכולוגית מרכזית בתחום הזיקנה ב- 50 השנים האחרונות, למרות הזינוק המשמעותי בתוחלת החיים? מדוע גיל הפרישה שנקבע בסוף המאה ה-19, לפני יותר מ- 100 שנה, עדיין מקבע עבורנו את המעבר להגדרה של 'זקנים'?, מדוע ישנה התעלמות משכבת האוכלוסייה הצומחת לנגד עינינו, שלא נכון להגדירה כזיקנה צעירה, אופטימית או פעילה, אלא להתייחס אליה במנותק מבני 'הגיל השלישי'?
על פי בן שאול, המהפכה הגדולה בהבנת שכבת הגיל החדשה שנוצרת, מתחילה מכך שכבר אי אפשר להתייחס לגיל הפרישה כגיל הקובע את תחילת הזיקנה. במקום זאת עלינו לשנות את נקודת ההתייחסות מהגדרה הנשענת על הגיל הכרונולוגי, להגדרה הנקבעת על פי תוחלת החיים הצפויה, דהיינו יתרת חייו הצפויה של האדם.

"ארגון הבריאות הבינלאומי משמר הגדרה אחידה ואוניברסאלית למעבר לזיקנה בגיל 65" אומר בן שאול, "אולם למעשה המעבר לזיקנה מתרחש רק שנים קצרות טרם סיום חיינו. לכן, גם הגדרת הזיקנה צריכה להיגזר ממועד משוער זה, ולא מהגיל שחלף מאז לידתנו. לפיכך, נכון יותר לקבוע שזקן הוא מי שגילו שמונה שנים פחות מתוחלת החיים הממוצעת במקום המגורים ובחתך הסוציו-אקונומי שאליו הוא משתייך".
על בסיס הגדרה זו ניתן לראות, לדוגמה, שבישראל קיימים הפרשים של עד 20 שנה (!) בין המעבר להגדרה של 'זקנים' באוכלוסיות השונות: בין ערבים ליהודים, בין תושבי מרכז ופריפריה וכמובן שבין נשים לגברים. באותו אופן חלק מתושבי אפריקה שהינם בני 50 יחשבו 'זקנים', כיון שבממוצע הם באחרית חייהם. לעומתם, בחלק ממדינות אירופה המעבר של בני 50 להגדרה של זיקנה יתרחש, ככל הנראה, בגיל 100 או קרוב לכך.

"תופעות הזיקנה הפתולוגיות, כלומר דעיכה פיזיולוגית ומנטלית המאפיינת אדם באחרית ימיו, מתרחשות בממוצע בשמונה השנים האחרונות לחיינו. כאשר אנו רואים כיום בן 100 ויותר במצבו הסופני, ניתן להניח ברמה גבוהה מאד של ודאות שהיה דווקא בריא באופן כללי, כשהיה בן 90 בלבד", אומר בן שאול. כיון שעל פי התחזיות המקובלות, יהיו כבר במחצית המאה הזו מעל שלושה מיליון בני אדם בני 100 ויותר, הגדרת הזיקנה הקיימת, המתייחסת לגיל 65, תחול לגביהם באופן מגוחך לאורך תקופה של 40 שנה או יותר.

המחבר טוען שישנם "חורי הבנה" במחקר אודות ההשפעה שיש לעלייה בתוחלת החיים על הפרט. לדוגמה, בעובדה שבשנת 2025 כבר יהיה לבן 40 בממוצע יותר הורים והורי הורים מילדים, ההשפעה השלילית הצפויה על הנשים, על חוסר הנכונות להינשא, על הפיכת הדיכאון לגורם המוות המוביל, על הרפואה השחורה, על ממדי העוני ועל שוק התעסוקה שבו כבר במחצית המאה הנוכחית ישתווה היחס לכדי 1:1 בין מי שמועסק למי שאינו מועסק בישראל. לדעת בן שאול, אין לעדכן את גיל הפרישה מעת לעת אלא לבטל את מרכיב הכפיה. בנוסף, על משרד הגמלאים לצאת במסע הסברה שכותרתו: "ממשיכים לעבוד וליצור – חיים יותר".

הספר 'מגה חיים' רואה אור במקביל במהדורה עברית ובמהדורה בינלאומית, בארה"ב ובאירופה.

על המחבר:
יעקב בן שאול, יליד 1957. מחבר הספרים 'למות כלכלית ולהישאר בחיים' שתיעד את קריסתו שלו ושל קבלני חיפה במיתון האינתיפאדה הגדול בשנת 2003, והספר 'מחזור החיים השני – החינוך החדש למחזורי חיים וקריירה'. בספרו החדש 'מגה חיים', ממשיך בן שאול לחקור ולהביא נתונים, ממצאים ורעיונות פורצי דרך בנושא הגרונטולוגי (חקר הזיקנה) לאור הזינוק בתוחלת החיים וההשפעה של תופעות אלה על הפרט.
יעקב בן שאול בעל תואר שני במנהל ציבורי, סיים לימודי השלמה לדוקטורט בחוג לגרונטולוגיה (אוניברסיטת חיפה) וחבר באגודה הישראלית לגרונטולוגיה. בן שאול היה בעבר יועץ שר, יועץ אסטרטגי לראשי ערים, בעלים ומנהל של חברת ייזום והשקעות גדולה. כיום הוא עוסק בייעוץ וליווי למנהלים.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש