פסטיבל הג'אז חוגג 25 שנה

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 22/6/2011 11:50 ● ערב ערב 2503
כמידי שנה גם השנה, יחתום פסטיבל הג'אז את החופש הגדול. בין התאריכים 21-24 באוגוסט יכבשו צלילי הג'אז את נמל אילת. מוסיקה טובה, מיטב האומנים מכל העולם ומישראל. ג'אז רבותי, ג'אז
פסטיבל הג'אז חוגג 25 שנה

הספירה לאחור לקראת פסטיבל הג'אז המסורתי באילת יוצאת לדרך. השנה יחגוג הפסטיבל 25 שנה ולמעט הקדמתו מהשבוע האחרון של החופש הגדול, לזה שלפניו, (בגלל הכוונה לקצר את חופשת בתי הספר), בפועל, גם השנה דבר לא ישתנה. ארבעה ימים של חגיגת ג'אז במיטבה, המשלבת לא רק מוסיקה טובה אלא גם אוכל, ים והרבה אווירה.
כמיטב המסורת גם השנה ישנה נמל אילת את פניו ויהפוך לזירת האירועים המרכזית של הפסטיבל. אולמות המופעים יתוחמו בינות לקונטיינרים ענקיים ברחבת הנמל, אל מול הים הפתוח ובאוויר הקיץ המושלם של אילת. את הפסטיבל מנהל אמנותית זו השנה השלישית המוסיקאי אבישי כהן, שבחר לשלב גם השנה בין סגנונות הג'אז השונים והשפעות מגוונות בין ענקי סצנת הג'אז בעולם לבין מוסיקאים ויוצרים ישראלים. גם השנה יוכלו באי הפסטיבל ליהנות ממתחם אוכל ויין טוב באזור שבין אולמות המופעים. כאן יפוזרו, כמיטב המסורת, מקומות ישיבה ודלפקי מזון, שיהפכו את הפסטיבל בנמל לחגיגה של ממש.
רשימת האמנים מחו"ל שייקחו השנה חלק פעיל בפסטיבל כוללים בין השאר את: גרגואר מארה, מנגני מפוחית הפה המבוקשים בעולם, ג'ייסון מורן, אמן רב תחומי, נגן פסנתר בחסד, וירטואוז ומלחין, ליט רייט, זמרת הג'אז שעשתה מעבר חד משירי גוספל ודת לג'אז ושרה חומרים מקוריים וקלאסיקות ג'אז, מתופף תופי הבאטה והזמר פדריטו מרטינז, ראול מידון זמר הטנור מלא הנשמה ונגן הגיטרה הוירטואוז, המתופף סטיב סמית' וה'ויטל אינפורמיישן', מעצמת פיוז'ן מובילה המגישים חגיגת צלילים וטעמים, זמרת הג'אז המודרנית האמריקאית גרטשן פארלטו ולהקת ה'טובה סקיני', שצמחה ברחובות הניו אורלינס ומביאים את אהבתם למוסיקת הג'אז בשילוב של חצוצרה, טרומבון, טובה, שירה ואפילו נגינה מקורית על קרש כביסה.
רשימת האמנים הישראליים שישתתפו השנה בפסטיבל כוללת את: שלישיית גלעד אברו, יוני רכטר- בתנועה מתמדת, יעל דקלבאום- שמחה ועצב, בורלסק, ג'סי פאלטרו ה'דה אלטר אגו', שלישיית שי מאסטרו, ה'אורגניק סאונד יוניט', שלישיית יונתן וולצ'וק, אדי פאלמיירי עם 'לה פרפקטה 2', שישיית ארז בר נוי, שלישיית זוהר פרסקו, מייקל קייסהאמר וה'ישראל אול סטארס'.
לרגל חגיגות ה-25 לקיומו של פסטיבל הג'אז בעיר, יתקיימו לצד הג'ם סיישנס המסורתיים סביב בריכת מלון 'ישרוטל ים סוף', שורה של אירועים פתוחים לקהל הרחב במתחם האוכל של הפסטיבל ועל הטיילת הצפונית מול קניון 'מול הים'. כמו כן יתקיים ברחבת הפסטיבל ה'סינמג'אז' - הקרנת מופעים נדירים שהתקיימו לאורך 25 שנות הפסטיבל לצד תערוכת צילומים שמתעדת את רגעי השיא של הפסטיבל מיום היווסדו ועד היום.
יש למה לצפות.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש