הומיאופתיה

מאת: רותם ג'קסון ● 15/6/2011 09:29 ● ערב ערב 2502
הומיאופתיה

בעיות נשימה


התקפי קוצר נשימה הם אחת הבעיות הנפוצות של עונת המעבר ושל מזג אוויר שרבי המעורב עם סופות אבק וחול ואובך כבד. האוכלוסייה הרגישה ביותר לתופעה הם אלו אשר קיימת בגופם נטייה מולדת או תורשתית לבעיות במערכת הנשימה או העור.
למעשה, העור והנשימה הם מערכת אחת' כאשר האיבר החיצוני של מערכת הנשימה הוא העור, לכן בעיות בעור מרמזות על רגישות במערכת הנשימה. על פי התפיסה ההומאופתית, חשוב לא לדכא פריחות בעור על ידי מריחת משחות למיניהן, אלא לטפל בהומאופתיה על מנת להוציא את הרגישות מהסיסטם. המשחות מעלימות אמנם את הפריחה, אך מחדירות את הרגישות עמוק יותר לתוך מערכת הנשימה. כך שדיכוי פריחות ארוך טווח עלול להוביל לבעיות נשימה עתידיות.
לעתים קרובות מידי מקבלים ילדים טיפול אגרסיבי של אנטיביוטיקה וסטרואידים בעבור כל התקררות קלה של בית החזה או בברונכיט מוקדמת ולעתים אף כטיפול כרוני המונע התקפי אסתמה חוזרים. עובדה המעודדת למעשה את השתרשות האסתמה כמחלה כרונית אשר מייצרת התקפי קוצר נשימה חמורים יותר מפעם לפעם.
הפן השני של בעיות הנשימה הוא הפן הרגשי. לא לשווא מתוארת האסתמה כמחלה פסיכוסומטית המושפעת מהפן הנפשי העמוק, שלרוב נגרם כתחושה של חוסר בתשומת לב. לאור הבנה זו נמצא כי הטיפול ההומאופתי הוא בין הטיפולים היחידים שיכולים לרפא את הבעיה מהשורש ואף לשמש כתרופה יעילה בשעת ההתקף עצמו.
תרופות הומאופתיות:
Aconite - יעילה ביותר בתחילת המחלה כאשר ההתקף מתפתח בעקבות חשיפה לרוח קרה.
Medorrhinum - רמדי נפוצה לאסתמה בילדות המלווה בליחה ירוקה והסובלת מהרעה מלחות. הטבה בחוף הים ומאוורר בפנים. מרגיש נוח בשכיבה על ברכיים מקופלות.
Nat-sulph - מתאימה לילדים ולמבוגרים. הרעה ממזג אוויר סוער- רוחות, אובך, חום או קור עם לחות. מחזיק את החזה כשמשתעל. הרעה לפנות בוקר-4-5 או לפני השינה.
Phos - כל התקררות מייצרת שיעול וצפצופים. קוצר נשימה שמאיים להתפתח לדלקת ריאות. הצטרדות מהשיעול. יש צמא למשקאות קרים, חרדה ורצון להיות בחברה.
ויטמינים:
* וויטמין C יעיל ביותר לחיזוק מערכת החיסון ולהקלה בזמן התקף.
* קוורציטין וברומלין (פלבנואידים): נוגדי חמצון חזקים ביותר בטבע. בעלי כושר אנטי דלקתי, אנטי אלרגי, אנטי וירלי, אנטי קרצינוגני (סרטני). בתת קבוצה של הפלבנואידים נמצאים קוורציטין, וברומלין. הקוורציטין הוא הפלבנואיד עם ההשפעה הפעילה ביותר. קוורציטין קיים בעיקר בבצל אך הוא נמצא גם באוכמניות, שעועית ירוקה, משמש, תפוח עץ, פול ירוק, תה ירוק ועוד.
מומלץ להשתמש בקוורציטין כתוסף לאלרגיות (קדחת השחת, ריניטיס, אסטמה), מצבי דלקת, זיהומים ויראלים.
* שמן קצח לבליעה ולמריחה על החזה - יעיל מאוד בזמן התקף וכמניעה לחיזוק מערכת החיסון. 1-2 כפיות ביום.
תזונה: מאכלים שיסייעו לחיזוק ומניעה: דבש, אננס, אפרסק, בצל, שום, גזר, כבד, מנגו, פירות הדר, משמשים, שזיפים, דובדבנים, תאנים, כרוב, כרובית, סלרי.
* חליטות תה עם הל, טימין וג'ינג'ר
* מרק העוף היהודי עם כל השורשים, העלים והירקות הכתומים מועיל גם הוא לחיזוק ובעיקר להרגעה.
התכנים המוזכרים לעיל הינם חומר עיוני בלבד ואינם מספקים תחליף לחוות דעת מקצועית ולהתייעצות עם רופא.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש