היכל התרבות

מאת: סימונה סולומון שאואט ● 4/5/2011 11:50 ● ערב ערב 2496

תוכנית הטלוויזיה המקומית של אילת - אילת show
ערוץ 98 – HOT, YES בשעה 19:30


תרבות בפריפריה-נותנים במה באילת


אילת נבחרה להשתתף בתוכנית הדגל של משרד התרבות והספורט 'נותנים במה'. במסגרת הפרויקט, תפעיל 'סוזן דלל' פרויקט 'אמן יוצר' בעיר

שרת התרבות והספורט לימור לבנת הכריזה על תוכנית הדגל של המשרד לקידום התרבות ופריפריה: "נקדם מהותית את צריכת התרבות ואת יצירת התרבות בפריפריה- יישום תוכנית זו תיתן הזדמנות לאלפי יוצרים בפריפריה".
לאחרונה חשפה השרה לבנת, כי אילת תשתתף בתוכנית 'נותנים במה' אשר תוצג בקרוב לממשלה. מהות התוכנית היא ליווי מקצועי וצמוד של גופי התרבות המובילים בישראל בתחום אמנויות הבמה לקבוצות אמנים מתחילים בפריפריה עד ליצירת מופע עצמאי בחסות ובמימון משרד התרבות והספורט.
גופי התרבות המשתתפים בפרויקט הומלצו על ידי המחלקות המקצועיות של מנהל תרבות, והרשויות המקומיות בהן יתקיימו הפרויקטים נבחרו בעבודה משותפת של גופי התרבות ומנהלי המחלקות הרלבנטיים במנהל תרבות.
ערים נוספות המשתתפות בפרויקט: תיאטרון הקאמרי בקרית שמונה, בת שבע בדימונה ונתיבות, סוזן דלל – פרויקט אמן יוצר – באילת, בת דור-להקת קמע – בקריית מלאכי ובאשקלון, הקאמרי – באופקים, בית לסין – בעמק המעיינות, הבימה – בשדרות ובמעלות תרחשיא,האופרה הישראלית – בקריית גת, בקריית אתא ובנהריה, סימפונט רעננה – בערד ובטירת הכרמל.
בסיום הפרויקט: פסטיבל 'נותנים במה' - פרויקט סיום להעלאת כל מופעי השת"פ. בסיומה של שנת הפעילות המשותפת, יקיים משרד התרבות פסטיבל בתל אביב שבו יוצגו כל תוצרי היצירה המשותפת בין האמנים המקומיים לגופי התרבות.
השרה "לבנת: מיד עם כניסתי לתפקיד, החלטתי שנדרשים תקציבים חדשים ומשמעותיים לצורך קידום התרבות בפריפריה. הצלחנו לרתום את מוסדות התרבות המובילים, את ראשי הערים, גופי האמנים לשורה של פרויקטים חשובים. יישום התוכנית יביא לקידום צריכת התרבות בפריפריה ולקידום היצירה האיכותית בפרפיריה. אנחנו בפתחה של תקופה חדשה –ואני בטוחה שנחוש בתוצאות ההשקעה הרבה-כבר בעתיד הקרוב".

המלצת ספר


מתנה למדינה/יפית איטח

תמונת כתבה


"...היא באה אלי וסיפרה לי...", "מי באה אליך?", שאלה אימא. "המדינה..היא הייתה כאן וסיפרה לי כמה היא עצובה, ולכן החלטתי להכין לה מתנה כדי לשמח אותה ולעלות חיוך על פניה" = לקראת יום חגה, מתעטפת המדינה בעצבות ומתקשה לשמוח = צחי הקטן מתגייס לעזרתה

הספר מגולל את סיפורו של צחי, ילד נבון ורגיש, המעוניין לחגוג למדינה יום הולדת, זאת לאחר שהמדינה התעטפה בעצבות ומתקשה לשמוח. צחי מעוניין לשמח אותה ולשם כך הוא רותם את כל ילדי הגן לחגיגות למען המדינה. צחי, בשיתוף הילדים נרתם למשימה ומעניק לה שיר, דגל וסוכרייה תוך שמירה על הסביבה.

קרוב ל- 30 שנה, חינכה יפית איטח דורות של ילדים בישראל ולימדה את נושא 'אהבת המולדת' השזור בנימי נפשה, בגן הילדים ובבתי הספר. הסיפור נוצר מתוך הצורך לחנך את ילדי הגן לאהבת המולדת ולנתינה, והיא נהגה לספר אותו לקראת יום העצמאות. במהלך השנים, היה הסיפור לגולת הכותרת של התוכנית שחיברה יפית בנושא 'תבנית נוף מולדתי – אין לי ארץ אחרת'. התוכנית הייתה מועמדת לפרס החינוך, זכתה להוקרה והערכה ול'כוכב של כבוד' ונכנסה לאסופה של יוזמות חינוכיות.

שנה לאחר יישומה של התוכנית, נפל בנה של יפית, צחי, על הגנת המולדת, ומיד גמלה בה ההחלטה להפכו לגיבור הסיפור – 'מתנה למדינה'. הסיפור מרגש עד דמעות ומחנך לערכיות, לאהבה ולנתינה באמצעות דו שיח בין המדינה לבין צחי הקטן והשתתפותם הפעילה של ילדי הגן, כי אין לנו ארץ אחרת.
יפית איטח, בעלת M.a בחינוך, דוקטורנטית במדעי ההתנהגות והחברה, מרצה כיועצת תדמית לקידום וצמיחה ומנחה בסדנאות וארגונים למוסדות חינוך רבים.

קצרים


*מקהלת מתנ"ס 'בית רובין' מגישה:
שירים ברוסית לכבוד ה-9 למאי
מנצחת ומנהלת מוסיקלית: אינסה זילברמן
מוצ"ש, ג' אייר, 7.5.11 בשעה 19:00 במתנ"ס 'בית רובין'.
כניסה: 20 ₪.

יום א' 8.5.11 - ערב יום הזכרון,
ימים ב'-ג' - יום הזכרון ויום העצמאות.

*ערב שירי לוחמים
מיד לאחר הטקס העירוני.
יום א', ד' אייר, 8.5.11 בשעה 21:30 במתנ"ס 'קולייר'.
הכניסה חופשית.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש