נפתחה תערוכה מיוחדת

מאת: או-מד מדיקל ● 31/3/2011 00:52 ● ערב ערב 2064
תערוכת עבודות אומנות של עובדי התעסוקה השיקומית 'מיוחד', נפתחה ביום חמישי במרכז התעסוקה השיקומי של אילת הממוקם במתחם יד רוז'ה (ליד מרכז שמי בר). בתערוכה יוצגו יצירות מגוונות של ציורים, קרמיקה, עיסות נייר, בובות, תיקים, תכשיטים ועוד
נפתחה תערוכה מיוחדת

תערוכת עבודות אומנות של עובדי התעסוקה השיקומית 'מיוחד', נפתחה ביום חמישי במרכז התעסוקה השיקומי של אילת הממוקם במתחם יד רוז'ה (ליד מרכז שמי בר). בתערוכה יוצגו יצירות מגוונות של ציורים, קרמיקה, עיסות נייר, בובות, תיקים, תכשיטים ועוד. התערוכה תתקיים בין השעות 16:30-20:30.

מרכז תעסוקה שיקומי אילת הוקם לפני כחמש שנים, ביוזמת עיריית אילת ובשיתוף משרד הרווחה, המוסד לביטוח לאומי, הקרן למפעלי שיקום, קרן שלם, קרן מינר שיינדמן וקרן רש"י. צוות המרכז בניהולו של מאיר אליהו, כולל חמישה עובדים, בת שירות ומתנדבים רבים מקרב הקהילה. נכון להיום, מועסקים במרכז 35 משתקמים ועוד כ – 20 אשר השתלבו במסגרת השמה במקומות עבודה שונים בעיר.

תמונת כתבה


מרכז התעסוקה השיקומי הינו המרכז היחיד בעיר אילת הנותן מענה של הכשרה תעסוקתית לאוכלוסיה עם צרכים מיוחדים, ומהווה חלק מיצירת רצף תעסוקתי שיקומי לאנשים עם נכויות שונות המאפשר להם להתפרנס בכבוד. בקצה האחד של הרצף, פועלות במרכז סדנאות, אליהן מוזרמות עבודות עמלניות מגוונות המותאמות ליכולות המשתקמים, לדוגמא עבודות אריזה לעסקים באזור אילת והערבה. בנוסף פועלת במרכז סדנת אומנויות, במסגרתה מייצרים המשתקמים מגוון גדול של מוצרי אומנות מעץ, קרמיקה, ציורים, עיסות נייר, בובות תיקים תכשיטים ועוד. את חפצי האומנות מוכרים במרכז התעסוקה, בדוכנים שונים בעיר בשיתוף עם ירידי האומנים האילתיים, הגלריה העירונית ובתערוכות תקופתיות שמקיים צוות המרכז. ההכנסות מהעבודות העמלניות וממכירת חפצי האומנות מועברות במלואם לידי המשתקמים. "עובדה זו בונה במשתקמים את האמונה בעצמם וביכולת השיקום, בדרך זו מקבלים המשתקמים את התחושה שיש צורך בעבודתם ואף מצליחים להשתכר (גם אם מעט)" מציין בסיפוק מאיר אליהו.


בקצה השני של הרצף, פועל מדריך ההשמה במרכז לשלב את המשתקמים המתאימים בתעסוקה נתמכת בשוק החופשי באילת, תוך ליווי ותמיכה רצופים.

לצד הפעילות התעסוקתית, פועלים המשתקמים גם בקהילה. בשנה שעברה נוצר שיתוף פעולה בין גן ילדים לחינוך מיוחד עם מרכז התעסוקה "מיוחד", במסגרתו יצרו הילדים והבוגרים גם יחד, קיר פסיפס של פרחי סחלב משברי קרמיקה בהנחיית - אורנית גולדשטיין המדריכה העירונית לאומנות וסביבה. המשתקמים הגיעו לגן למספר מפגשים יחד עם המדריכה אתי תורג'מן. הורי הילדים הוזמנו לגן ביום המשפחה לטקס הסרת הלוט של הפרויקט וההתרגשות הייתה גדולה. ראוי לציין, כי מעבר לעבודת האומנות שנעשתה, זכו ילדי הגן לחשיפה של בוגרים בעלי צרכים מיוחדים, והמשתקמים קיבלו הזדמנות נוספת לשילוב בקהילה. הודות להצלחת הפרויקט ולבקשת הורי הילדים בגן להמשיך עם המשתקמים מ"מיוחד", מציין מאיר אליהו, כי הם נערכים לפרויקט נוסף שעיקרו - יצירת דמויות בהשראת אומנים משאריות עץ ושאר חומרים, אשר ייתלו על הגדר שבחצר הגן לשיפור המראה החזותי. פרויקט גדול נוסף שכרגע בתהליך תכנון יקרא - כיכר "מיוחד", במסגרתו יעוצב מעגל התנועה שקרוב למרכז התעסוקה השיקומי, באופן שיכוון לתוך המרכז ויעיד על הפעילות המבורכת המתבצעת בו.

תערוכת האומנות, כאמור ביום חמישי היא דרך נפלאה של הקהילה להוקיר ולהעריך את עבודת הקודש הנעשית במרכז על ידי הצוות ולאפשר למשתקמים להתפרנס מפרי עמלם.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש