היכל התרבות

מאת: סימונה סולומון שאואט ● 29/3/2011 22:11 ● ערב ערב 2491
היכל התרבות

לקראת פסטיבל ציפורים



תמונת כתבה


הפסטיבל החמישי לצפרות בערבה
נדידת האביב בסימן שירת הציפורים 31/3-2/4/2011.
מיליוני ציפורי שיר ודורסים בשמיים לצד פלמינגו, ברווזים, אנפות ועוד חוזרים להציף את שמי הערבה לקראת האביב. הפסטיבל יעמוד בסימן שירת הציפורים ויתקיימו ערבי שירה בציבור וסיורים מודרכים בעקבות הנדידה בנופי הערבה המרהיבים . אוטוטו נפרדים מהחורף, והאביב מגיע אלינו עם נדידת הציפורים המרהיבה, בה ניתן יהיה לצפות בשמי הערבה במיליוני ציפורים מ-280 מינים שונים. באזור הערבה מתאפשר ללהקות הציפורים לעצור למנוחה קלה לאחר שגמעו כ-3,000 ק"מ של מדבריות הסאהל, הסהרה וסיני, רגע לפני שהן ממשיכות את דרכן לעבר הקיץ באירופה. על כן, בכל פינה ירוקה נפגוש את ציפורי השיר, מקווי המים ישמשו עופות כדוגמת הברווזים, החופמאים, החסידות והפלמינגו, ובשמיים ניתן לצפות בעופות דורסים ועופות דואים אחרים.
בסוף השבוע של ה-31 במרץ עד ה-2 באפריל, תיירות הערבה ביחד עם המרכז הישראלי לצפרות מזמינים את כולם להגיע לשלושה ימים המהווים את אחד משיאי עונת נדידת הציפורים וליהנות מחגיגת סיורים מודרכים בעקבות הנדידה בערבה, ומסוף שבוע שיעמוד בסימן 'שירת הציפורים' ויכלול ערבי מוסיקה ושירה בציבור מהנים עם הסברים בדגש על שלל ציפורים.

בנוסף יוכלו הבאים לבחור בשני מוקדי פעילות:
חוות האנטילופות, ספארי אפריקאי לכל המשפחה ובו כ-200 בעלי חיים מסוגים שונים. או החי בר ביטבתה, שמורה שמטרתה להשיב לטבע את בעלי החיים שחיו בתקופת התנ"ך.
בין האירועים השונים,
בשישי בערב יתקיים סיור שקיעה מרהיב בחוות ע'רנדל, חווה חקלאית אשר הוקמה על שרידי תחנת משטרה ירדנית. יש הסוברים, כי החווה היא אחת מתחנות הדרכים במסעם של בני ישראל ביציאה ממצרים.
הסיור יסתיים באמפיתיאטרון לקבלת שבת מאורגנת וחגיגית עם הרבה שירים וסיפורים.
בשישי ובשבת בבוקר, 12.4.2011 יוכלו המשתתפים לבחור מסלול מבין שלל מסלולי הצפרות המוצעים בדרגות קושי שונות בערבה, המתאפיינת בנוף מדברי יוצא דופן. יתקיימו מספר מסלולי סיור שונים המאפיינים את מגוון בתי הגידול של אילת והערבה בהם חולפות ומקננות הציפורים. במהלך הסיורים, המשתתפים ילמדו על הדו-קיום בין החקלאות והציפורים וייהנו מהדרכה צמודה ושלל הסברים לאורך כל המסלול. המדריכים והאוטובוסים ימתינו למטיילים בנקודות היציאה למסלולי הסיור.


סיורים בעקבות נדידה


אורחי 'פסטיבל הנדידה ה-5 בערבה' ייהנו משישה מסלולי סיור שונים, שלושה בערבה התיכונה ושלושה בערבה הדרומית. הסיורים יצאו מנקודות מפגש המצוינות בכל סיור בנפרד.להלן פרטים על הסיורים בערבה הדרומית -

07:30-12:00 אספסת ואמנויות בנאות סמדר' בהדרכת – לימור מלול
נתחיל בתצפית בשדות האספסת ובמטעים של נאות סמדר שם נפגוש בדורסים, ציפורי שיר, סנוניות ממינים שונים ועוד. נמשיך לבקעת עובדה, שם נבקר במקדש הנמרים ונשמע על תרבויות מן העבר וזואולוגיה של העת העתיקה. משם נמשיך אל שמורת הטבע חולות כסוי 'ונתגלגל' עם הילדים בדיונות החול, ולסיום נחזור לנאות סמדר ונבקר בבית האמנויות המיוחד של הקיבוץ, שם גם נשמע על הפרויקטים המתקיימים במקום.
נקודת מפגש – פונדק נאות סמדר.

07:30-12:00 מהחי-בר אל דיונות סמר' בהדרכת – שי אגמון
נתחיל בקיבוץ לוטן, שם נצפה בציפורים על מדשאות הקיבוץ ובבריכות הטיהור האקולוגיות. נשמע על פרויקט פארק הצפרות בלוטן אשר בהקמה בימים אלו ומשם נמשיך לסיור ספארי בחי-בר – שמורה להשבת בעלי חיים שהוכחדו לטבע. נבקר ביחידת 'עזרה ראשונה' לציפורים פצועות ואולי נשחרר ציפור מחלימה. לאחר מכן נבקר בשטחים חקלאיים של הקיבוצים סמר ואליפז הגובלים בחולות סמר ונלמד על הדו קיום בין בעלי הכנף והחקלאיים וכן על המאבק להצלת החולות מפני ידם של הכורים. נקנח בתצפית מבריכות המלח הצפוניות לאילת לתצפית בפלמינגו. נקודת מפגש – בכניסה לקיבוץ לוטן.

07:30-12:00 - עדיף שתי ציפורים ביד' בהדרכת - מרכז הצפרות הבינלאומי אילת
נתחיל בתצפית בוקר בפארק הצפרות באילת למפגש עם 'ציפורים ביד' והיכרות עם יסודות הטיבוע. נעלה להרי אילת לתצפית בנדידת דורסים. לאחר ש'נשבע' מהדורסים, נרד לבריכות המלח שמצפון לאילת לתצפית בפלמינגו ועופות מים נוספים. נצפין ליטבתה לתצפית במיני ציפורים מיוחדים כגון שרקרקים גמדיים, תורית זנבתנית ואחרים.
נקודת מפגש – מרכז הצפרות הבינלאומי באילת.
להרשמה, תיאום סיורים ולינה בטלפון : 1-800-225-007
ובאתרי האינטרנט :
www.goarava.co.il www.gonegev.co.il
תוכנית מיוחדת לקבוצות מאורגנות בטלפון 04-6387940.
עלות סיור, למי שלא ישן בערבה, היא 40 ₪ לאדם. לתושבי אילת והערבה 50% הנחה.

ערב התרמה חגיגי לנוי צברי


הנכם מוזמנים לערב התרמה חגיגי של זמר ומחול בהשתתפות אמנים אילתים (להקת הזמר 'רוח דרומית' בשירים חדשים ומרגשים, אביטל פלד ביצירות ג'אז קלאסיות, מופע מחול ייחודי מצרפת – דניאל ומוחמד אלנומה בדואט אישי בין מוזיקאי לרקדנית), בהנחיית בני גמליאלי, כאשר כל ההכנסות מוקדשות למען שיקומה והחלמתה של נוי צברי מאילת.
נוי צברי, ילדה מדהימה, רקדנית פלמנקו, נפגעה קשה בעמוד השדרה בגיל12 בקפיצה לבריכה במסיבת בת מצווה של חברתה. כעת, חמש שנים מאוחר יותר, היא עדיין מרותקת לכיסא גלגלים ומשותקת מהחזה ומטה. תקוותה היחידה לשוב לחיים רגילים נעוצה בטיפול חדשני הניתן בגרמניה וכרוך בהוצאה כספית משמעותית.
יום ראשון 3.4.11 בית פיליפ מוריי ב-20:00.
מכירת כרטיסים למופע: רדיו 'קול הים האדום', טל' 08-6340630 בית פיליפ מוריי', טל. 08-6370004.
פרטים נוספים, טל'054-7375613
מחיר כרטיס: 50 ₪.


לקראת הצגה


קן הקוקיה – תיאטרון באר שבע

תמונת כתבה


דרמה אנושית חזקה וסוחפת.
אל מוסד לחולי נפש המנוהל על ידיי האחות ראטשד, אחות ראשית סדיסטית ומניפולטיבית, מגיע חולה חדש, רנדל מק'מרפי, פושע קטן, המנסה להתחמק ממאסר על ידי אשפוז בבית חולים פסיכיאטרי. מאבק בלתי צפוי מתפתח בין האחות לבין המאושפז החדש והמרדני, הסוחף אחריו את יתר החולים הכלואים במקום. תוך כדי המאבק, חושף מק'מרפי את שיטות הפעולה האכזריות של צוות המטפלים ומגלה על בשרו כי שפיותו של אדם וההגדרה שלו כ'נורמאלי' היא זמנית ויחסית. המחזה הוא עיבוד לספר פורץ הדרך 'קן הקוקייה' (1962) מאת קן קיזי, שעם פרסומו הביא לבדיקה מחדש של שיטות הטיפול שהיו נהוגות עד אז בבתי החולים הפסיכיאטרים בארה"ב. הספר זכה לעיבוד קולנועי עטור פרסי אוסקר בבימוי מילוש פורמן, בכיכוב ג'ק ניקולסון )1975( למרות העיסוק בסוגיות קשות, המחזה גדוש בהומור ויש בו לא מעט רגעים מצחיקים ונוגעים ללב השזורים בסיפור הדרמטי. מאת: דייל וסרמן, תרגום: אילן רונן, בימוי: כפיר אזולאי. בהשתתפות: זהר שטראוס (בתפקיד ראשי- מק'מרפי), שירי גולן (בתפקיד ראשי-האחות ראטשד), יוסי מרשק (הארדינג), יובל כרמי (צ'זוויק), אורן כהן (בילי ביביט), אביב זמר/ עופר זוהר* (צ'יף ברומדן), אורי זגורי/קובי ילוז* (מרטיני), מיטל ילינק (האחות פלין), קובי אדרת (ראקלי), גלעד אבנת (האח וויליאם), איציק מנשהרוב (האח וורן) אמיתי קדר (דר' ספיבי), רון ביטרמן (סקנלון), חלי טויטו (סנדרה), מירב שירום (קנדי). *שחקן מחליף
יום שלישי 5.4.11 תיאטראות אילת, 21:00.
כרטיסים: בית 'פיליפ מוריי' - תיאטרון 'מופת' 08-6372257


קצרים


*רביעי משפחתי
ליטוף בעלי חיים, מתקנים מתנפחים, עבודות יצירה ומטעמים מהמטבח של 'קולייר'.
יום רביעי, 30.3.11 במתנ"ס 'קולייר', בשעה 17:00
מחיר 5:₪ לילד.
ניתן לרכוש כרטיסיה הכוללת 10כניסות, במחיר 35 ₪.

*תחרות בקיר טיפוס
לפי חלוקה לגילאים
(ילדים ובוגרים).
יום רביעי, 30.3.11 במתנ"ס 'קולייר'', בשעה 18:00
הכניסה חופשית.

*פתיחת תערוכת עבודות אמנות
שיתוף פעולה בין מתנ"ס 'יעלים' ו'בית חוסן' הוליד תערוכה מיוחדת במינה: תערוכת ציורים של מטופלי 'בית חוסן'.
בתערוכה יוצגו יצירות אמנות שנעשו על ידי המטופלים. התערוכה ייחודית, ססגונית ומיוחדת.
יום חמישי, 31.3.11 במתנ"ס 'יעלים', בשעה 19:30
הכניסה חופשית.

*מפגש - אמנות ושפת הקולנוע
במסגרת 'קפה קולנוע – אמנות וסביבה'.
יום ראשון 3.4.11 אשכולות פיס 17:30-20:00.
לפרטים – מרכז פסג"ה אילת: .08-6335454

*הרצאה - פגיעה מינית בילדים – מעגלי הסוד
המרצה: ד"ר רועי טל – אוניברסיטת 'בן גוריון' אילת.
יום ראשון3.4.11 אודיטוריום אוניברסיטת 'בן גוריון' אילת, 19:15.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש