יוגה

מאת: או-מד מדיקל ● 16/3/2011 09:36 ● ערב ערב 2489
לידר זיתון "אילת היוגה" מורה מוסמכת להאתה יוגה ואשטנגה יוגה 052-6714734 lidarit1@walla.com
יוגה

יוגה לחיים מלאים


קוראים יקרים, אם עד היום שמעתם על אנשים שמתרגלים יוגה, זה הזמן להיות חלק מהמעגל האוניברסאלי שרק הולך, גדל ומעצים.

כמה דברים שתרצו לדעת על היוגה וקסמיה


מחקר שנערך בבית ספר לרפואה הראה כי תרגול מתמיד של יוגה (ביתי) שיפר בצורה משמעותית את איכות השינה אצל קהל של אנשים הסובלים בצורה כרונית מאינסומיה (חוסר שינה). אם אנו ישנים טוב בלילה נבחין שיש בנו הרבה יותר אנרגיה במהלך היום.

מחקרים מצביעים על כך שאנשים שיתרגלו יוגה בצורה קבועה (פעם, פעמיים בשבוע) יעלו פחות במשקל בגיל זקנה מאשר אנשים שלא יתרגלו כלל. תרגול היוגה מעודד את התחושה של אהבה עצמית ולוקח את הביטחון העצמי שלנו למקומות טובים. היוגה תעזור לכם לפתח הרבה מודעות וחושניות בגופכם, תלמד אתכם להבחין בתחושות הגוף במקום להתמקד במחשבות שמתרוצצות בראש. ברמה פיזית טהורה תנוחות יוגה רבות מגבירות את זרימת הדם לאגן הירכיים ומחזקות את הקרביים. בעולם של היום השרירים באזור זה מופעלים בצורה מוגבלת. ביצוע האסאנות מבטיח עבודה מאומצת וחיזוק של אגן הירכיים, רצפת האגן ושרירי הבטן, שהם משכנם של הרבה איברים פנימיים שיוצרים זרימה אורגנית בגופינו. רצוי שזרימה זו תהיה נעימה, רגועה ותאפשר חיים של שקט ושלווה[חשוב מאוד לגוף.

נלמד לבצע שתי תנוחות נהדרות:
Upavista konasana ישיבה בפישוק רגליים רחבות כאשר גופכם רוכן קדימה מתחת לעצםהזנב, הבהונות ופיקת הברך מצביעות כלפי מעלה וכמובן שהנשימה עמוקה ומרגיעה אתכם. תרגיל זה מפתח את החושניות ומאיץ את מחזור הדם לאגן ומגביר את הגמישות ברגליים.

Bhddha konasana התנוחה האהובה על רוב הילדים - 'הפרפר' כמובן שמומלץ ואף רצוי גם שילדים יתחברו ליוגה (גיל 3 ומעלה). התנוחה מבוצעת כאשר הברכיים כפופות וכפות הרגליים נוגעות זו בזו, הידיים אוחזות בבהונות הגדולות ופלג הגוף נשען אחורה ומתיישר . התנוחה מרגיעה מזג חם, חרדה ועייפות.

יקיריי ההשפעות שתספגו דרך עולם היוגה הם הרבה יותר מפיזיות. מדובר בחיבור בין מודעות לתחושת האני קיים ונחיה את הרגע בכל שלב ביום. נהיה בטוחים יותר בזמן פגישה או עבודה, ראיון ,מבחן, שיחה חשובה, ובחיי המיניות שלנו.

יש הרבה מאוד שיטות לעשות יוגה וגם מטרות שתנסו לעמוד בהם. הכי חשוב לגשת אל התרגול מוכנים לכל דבר כי החוויה היא שונה מאוד. זה אתם והמזרון בגוף אחד.

תתרגלו והכל יבוא... אתם מוזמנים לפנות אליי בכל שאלה
נמסטה

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש